Do práce teď budu jezdit co nejvíc na kole.
Jiné Pirátky a Piráti zas chodí pěšky nebo běhají. Květnová výzva #dopracenakole je totiž skvělou příležitostí pozměnit po zimě zajeté zvyky a dostat se do formy.
Cestovat po městě kolmo mě těší už roky. Člověk udělá něco pro zdraví, intenzivněji si užije okolí a pročistí si hlavu. Zároveň je to ekologické a šetrné. Samé super výhody.
Dle mého to je i velmi ohleduplný způsob dopravy ve vztahu k ostatním řidičům co do místa v nedostatečně velkém prostoru silnic na dnešní objem aut. Každý cyklista, který ráno vyjede na kole místo autem, uvolní přibližně 10 m² vozovky ostatním účastníkům provozu. Třeba těm, kteří autem jet doopravdy potřebují (řemeslníci, lidé se zdravotní omezením nebo lidé, kteří jedou na velký nákup).
A teď si představte, že by cyklodopravu pravidelně využívalo až 15 % Pražanů, jako je tomu v moderních západních metropolích. Kolik smogu, hluku a kolon pro nás všechny by ubylo! Myslím, že by to za to stálo. K tomu ale potřebujeme kvalitní cyklistickou infrastrukturu. Jinak další lidi na kolo nenalákáme.
Jsem proto ráda, že na tom vedení Prahy v čele se Zdeněk Hřib - primátor Prahy pracuje. Loni se například v Praze otevřelo rekordních 21 kilometrů nových cyklostezek. Letos se investuje do rozvoje cyklistické infrastruktury čtvrt miliardy Kč a zprovozní se dalších 16 nových úseků cyklistických tras.
S přibývajícími možnostmi pak v Praze setrvale roste i obliba cyklodopravy. Alespoň jednou měsíčně vyrazí na kolo bezmála půl milionu Pražanů. Přidáte se k nám? Nebo už dávno jezdíte?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV