Za druhé se má pití povolit na silnicích III. tříd a místních komunikacích. Přitom silnice III. třídy tvoří – zvlášť u nás na Vysočině – podstatný podíl silniční sítě a do místních komunikací spadá řada frekventovaných ulic ve městech. Přechody mezi třídami navíc nebývají značeny a běžně se o ně nezajímáme, takže cyklisté pod vlivem by běžně „zabloudili“ i na silnice vyšších tříd. A za třetí by se novelou vytvořila privilegovaná třída cyklistů. Proč jim má projít to, za co řidič babety nebo traktorista zaplatí tisícové pokuty?
Dále si také všímám, že při dnešní hustotě provozu je cyklista rizikem sám o sobě, i střízlivý. A to opět říkám s ohledem na náš kraj, kde jsou silnice III. tříd často úzké a nepřehledné a rovinatých cyklostezek tu moc není. Proti novele jsou i lékaři a vnímám i argument, že když cyklista ztratí kontrolu nad kolem, může zabít i dospělého chodce, natož dítě. Ale nedělám si iluze, že by tento návrh nakonec v národě milovníků piva neprošel.
Ing. František Bradáč (KDU-ČSL), zastupitel Kraje Vysočina a senátor
(článek byl zaslán do červnového čísla Novin Kraje Vysočina)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV