Nutno dodat, že Francie je jednou z největších evropských ekonomik. Není proto asi překvapením, že na francouzský trh zamířilo vloni 4,8 procenta zboží z českého exportu. Tím se stala tato země čtvrtým nejvýznamnějším odbytištěm pro českou ekonomiku a naopak Česká republika je pro Francii druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem z nových členských zemí Evropské unie. Přibližně 500 společnostmi se 100 tisíci zaměstnanci u nás tak směle drží, jak již bylo zmíněno, páté pořadí mezi všemi investory u nás. Navíc - velké skupiny, které do Česka přišly v 90. letech během období privatizace, jsou již dobře etablované a jejich přítomnost soustavně roste. Přesto má Francie zájem rozšiřovat spolupráci i dále.
„Každý rok představujeme Českou republiku na více než dvaceti prezentacích v různých francouzských regionech a registrujeme návrat francouzského zájmu o střední Evropu. Důvodem je nejen blízkost geografická a kulturní, ale především kvalita, reaktivita a technická zdatnost českých firem. Francouzsko-česká obchodní komora se zaměřuje na podporu a další rozvoj obchodní výměny mezi českými a francouzskými firmami. Velký potenciál vidíme zejména v příležitostech pro střední a malé firmy, pro které jsme nově založili pracovní skupinu MSP. Doufáme, že přibude českých podnikatelů, kteří zkusí své štěstí ve Francii a kteří především budou chtít navázat spolupráci s francouzskými partnery, aby se společně pokusili získat postavení na nových trzích, například ve frankofonní Africe, území s velkým potenciálem,“ uvedl mimo jiné například Constantin Kinský, předseda Francouzsko-české obchodní komory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová