Jak jsme informovali již v létě, v Londýně začala platit vyhláška, že všechna auta v centru Londýna budou muset splňovat ultra nízké limity na emise (ULEZ) nebo platit (pokud nemáte výjimku). A ne zrovna málo, 12,5 libry denně, tedy něco přes 350 Kč. Pravidla neplatí pro náklaďáky, dodávky a těžkou techniku. Těch se týká plnění nízkých emisních standardů (LEZ). Podle starosty Londýna Sadiqa Khana má tento systém zlepšit ovzduší v Londýně.
Londýňané ovšem zřejmě nejsou ze systému nadšení, a tak začaly mizet kamery, které mají vozidla sledovat. Podle informací Daily Mail například v londýnském Sydenhamu fungovalo pouze 29 ze 185 kamer, v Bromley byly neporušené pouze čtyři a na silnici A225 fungovala jen jedna. Na facebooku mezitím vznikla skupina, která monitoruje jednotlivé Ulez kamery, aby měli lidé přehled, kde budou jejich automobily sledovány. Podle mapy, kterou skupina vytvořila, je přibližně 500 kamer označeno jako nefunkční, chybějící nebo poškozené. Společnost obsluhující tyto kamery (TfL) prohlásila, že vandalismus je nepřijatelný a že kamery opraví a nahradí.
Nyní vychází najevo, že kampaň za čistý vzduch nepochází z požadavků obyvatel Londýna. Ale od miliardářů a samotného starosty. Deník The Telegraph zjistil, že v kampani se angažoval sir Christopher Hohn, který financuje kampaně za „čistý vzduch“ a klimatické organizaci vedené Sadiqem Khanem dal 46 milionů liber (téměř 1,3 miliardy korun). Za posledních ani ne deset let věnoval Hohn na různé klimakampaně 670 milionů liber, tedy necelých 19 miliard korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.