„Je třeba nového, systémového myšlení - a to urgentně,“ konstatuje Milan Zelený. Osobně ho mrzí to, že všechny úžasné vize J. A. Komenského, Baťů i bratrů Čapků se sice naplňují celosvětově, ale nikoli v zemi jejich původu. Tedy u nás.
I proto ve svém aktuálním blogu nastínil hned několik příkladů změn, které by se měly co nejdříve začít aplikovat. Rozdělil je i tematicky. A jelikož je zpracovaný text určený médiím, začal právě jimi.
„Média procházejí zásadní transformací, ztrácejí své tradiční trhy a stávají se snadnou kořistí státního i obchodního vlivu. V nesvaté alianci se státem nebo byznysem pak nemohou plnit svoji skutečnou společenskou roli a stávají se nástroji propagandy. Mediální propaganda je dnes hlavním nástrojem vedení moderní teroristické války. Přijetí propagace (jakkoliv kamuflované) stranicko-politických, ideologických, nacionálních, náboženských nebo finančních zájmů ve spojení s digitálními technologiemi představuje ‚poslední zvonění‘ pro tradiční mediální formy,“ uvádí dál profesor z Fordhamovy univerzity v New Yorku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová