„Splašky a jídlo jak prasatům.“ Okrádání na dovolené ukončeno. Jednoduše

01.06.2023 4:44 | Kauza

Na pláži splašky, jídlo kydlé jak prasatům. Nevyhovující hotely a pláže. Dle zástupců cestovních kanceláří a agentur mají podobné nedostatky při dovolené Češi reklamovat hned na místě. Následně bude stížnost vyřízena do 30 dnů. A blízké zahraničí? „V případě, že klient cestuje např. s německou cestovní kanceláří, je nutné poslat reklamaci do 30 dnů od uskutečnění zájezdu, u Polských je to 45 dnů od návratu,“ zjistili jsme. Jak tedy ukončit okrádání Čechů při dovolené u moře?

„Splašky a jídlo jak prasatům.“ Okrádání na dovolené ukončeno. Jednoduše
Foto: Repro Youtube
Popisek: Pláž v Chorvatsku - ilustrační foto

Mnozí Češi už nyní vyjíždí na první letní zahraniční dovolenou. O svých zkušenostech často referují na sociálních sítích, kde vznikají speciální skupiny. Na facebooku je takových skupin hned několik. Zaměřují se na nejpopulárnější destinace – Chorvatsko, Egypt, Řecko a Turecko. Lidé si zde radí, vyměňují zkušenosti a tipy na nejlepší cestovní kanceláře, hotely nebo restaurace… Také však varují před problémy a nekalostmi. Není totiž výjimkou, že místo příjemného ubytování čeká na hosty špína, smrad a nepořádek. Takových příběhů jsou každý rok desítky a mnohým lidem zkazí celou dovolenou, na kterou šetřili v některých případech i dlouhé měsíce.

Redakce ParlamentníchListů.cz si zkušenosti Čechů pečlivě pročetla a v následujícím textu přináší vzorek toho, s čím se naši turisté museli při zahraniční dovolené potýkat.

Oslovili jsme také zástupce cestovní agentury Invia, který poradil, co mají lidé v případě nepříjemností dělat. 

Špína, smrad, štěnice

„Jsme teď druhý den v Akkasia Swiss Resort, na které byly velmi kladné recenze. A docela zklamání,“ napsala do skupiny věnované Egyptu paní Jasmine. „Jídlo standard, vždy si něco vyberete, ale všechno je zakydaný, stoly špinavý, skleničky upatlaný, dezerty se ani neobtěžují krájet, takže všechno rozpatlaný. To jídlo si prostě neužijete. Když přijdete na bar, tak ochota nulová, spíš je obtěžujete, lejou to jako prasatům…“ podělila se o svou svůj „gastronomický zážitek“ v jednom z místních hotelů.

Několik komentářů s paní Jasmine souhlasí: „My jsme se odtamtud vrátili včera. Upřímně, čekala jsem víc, a to nejsem nijak náročná. Asi mluví za vše, když řeknu, že se mi víc líbila naše dovolená v Chorvatsku.“

„Taky jsme zklamaný,“ napsala paní Lenka. „Síla jsou vytékající splašky pod WC na pláži. Absence hřiště je v hotelu pro děti taky super.“

„Kultura stolování nulová, personál taky nic extra. Celkově je hotel už starý a velmi opotřebovaný.“

Další špatnou zkušenost s Egyptem popisuje ve skupině paní Iveta: „Včera jsme dorazili do hotelu Hawaii Caesar Dreams Hurghada. 4hvězdičkový hotel nikdy nebyl problém, ale toto je extrém… Nejen, že je hotel vybydlený, špína všude, na jídlo vás přejde chuť, když ho vidíte. Ale nejhorší je pláž, prý má být písčitá – je to ale navezený ostrý štěrk a po deseti metrech bahno…“

„Co obsahuje v Egyptě název Hawaii – nebrat!“ varuje v odpovědi na příspěvek paní Andrea. A paní Pavlína souhlasí: „Skupinu hotelů Hawaii nebrat ani jako z nouze ctnost.“

„Na doporučení cestovní kanceláře jsme dorazily do hotelu Golden 5,“ popsala svou zkušenost další turistka v Egyptě, paní Petra. „Příšernost, špína, neskutečný smrad. Pokoj jsme jen otevřeli a zvedl se mi žaludek. Řešili jsme to s delegátem, cukal se hodně, snažili se s vedením hotelu, abychom zůstali, ale my trvali na změně. Jiný hotel jsme si vybrali sami, doplatili jsme rozdíl a delegát nás tam odvezl autem.“

Před hotelem Mirage Bay zase varoval pan Tomáš: „Polorozpadlý hotel, špína, plíseň. Vše staré, zničené a zašlé. Tobogány nefunkční, zátoka s hnědou vodou… To nechcete.“

Podobně se na adresu tohoto místa vyjadřovali i další lidé: „Nejhorší hotel v Hurghadě…“ „Jídlo katastrofa, štěnice, pokoje i moře hnus. Fotky absolutně neodpovídají realitě." 

„Všechno špatně. Moře špinavé, bar zavřený, všude smrad od rybiny a na zemi odpadky…“

I ve facebookové skupině věnované Turecku a Řecku se našly špatné zkušenosti. Například paní Eva se kvůli nevyhovujícím podmínkám několikrát stěhovala: „My se museli stěhovat třikrát. Napoprvé jsme byli ubytování v deskové přístavbě u cesty, pak v plesnivém domku. Po urgencích u cestovní kanceláře jsme nakonec získali pěkný hotelový pokoj.“

Obsáhlou zkušenost s řeckým hotelem Corfu Sungate popsala paní Margit: „Dle recenzí jsme se do hotelu velmi těšili, bohužel nás čekalo velké zklamání. Pokoj byl sice hezký, ale koupelna malinká, závěs nám skoro spadl na hlavu. U balkonových dveří vypadávala klika. Pokoje sice uklízeli denně, ale pouze ustali, vynesl koš a dali nové ručníky. Každý den jsem starým ručníkem vytírala. Zaplatili jsme si all inklusive, jídlo bylo dostačující, ale pořád něco chybělo. Několik dní nebylo bílé víno, džusy, cola, tonic… Vrcholem bylo, když došla káva a ubrousky. Bazén u hotelu je na velký počet ubytovaných malý, o lehátkách ani nemluvím.“

„Právě jsme s rodinou také v tomto hotelu a hned první den jsme dostali úplně jiný pokoj, než který jsme měli ve smlouvě. Byla jsem šíleně naštvaná. Měli jsme mít dvouložnicový pokoj, místo toho jsme všichni v jedné místnosti,“ podělila se o další negativní zkušenost s řeckým hotelem paní Jarmila.

Reklamace? Nejprve to řešte na místě

Otřesných zkušeností nabízí facebookové skupiny ještě více, a dá se předpokládat, že i tuto sezónu přibudou další. Naši redakci zajímalo, jakým způsobem se mají lidé bránit, když po příjezdu zjistí, že se ocitli v hotelu hrůzy. Někdo si to nechá líbit a pobyt přetrpí, jiní lidé zas ostře nastoupí na personál nebo cestovní kancelář, která jim pobyt zajistila. Ne vždy se však setkají s uspokojivým řešením. Jak tedy nepříjemnou situaci správně vyřešit, na to se ParlamentníListy.cz zeptaly mluvčí cestovní agentury Invia, paní Jiřiny Ekrt Jiruškové.

„Ideální je řešit nedostatky hned na místě, během začátku pobytu. Pokud nastanou problémy s ubytováním, službami či stravou, zákazníci by měli bez prodlení kontaktovat hotelovou recepci a žádat nápravu,“ uvedla mluvčí.

Pokud však nedojde k vyřešení problému na místě, je nutné kontaktovat delegáta. „Pokud není dostupný delegát, klienti mívají od cestovní kanceláře kontaktní telefonní číslo, na které se mohou v případě potíží obrátit. V případě selhání všech předchozích možností doporučuji klientům se ubytovat a nedostatky zdokumentovat pořízením fotografií či videa,“ vysvětluje nejlepší postup Jiřina Ekrt Jirušková. „Po návratu z dovolené by pak měli bez prodlení předat požadavek k řešení svému prodejci zájezdu písemnou formou a s doložením fotografií, zachycujících nedostatky, případně také s doložením účtenek za neočekávané výdaje v případě, že si například musí hradit sám transfer, doplácet za změnu pokoje a podobně. Celý proces reklamace se pak řídí reklamačním řádem země, ve které má CK sídlo.“

 V případě českých cestovních agentur a kanceláří tedy celý proces podléhá českým zákonům.

„Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se cestovní kancelář se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy,“ cituje zákon mluvčí Invie. „Zákazníkovi se vydává potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace ve smyslu § 19 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele.“

Někteří Češi však využívají služeb zahraničních cestovních kanceláří, např. polských, o čemž již ParlamentníListy.cz také psaly. V takových případech dle mluvčí trvá lhůta pro vyřízení obvykle do 90 dnů. „V případě, že klient cestuje např. s německou cestovní kanceláří, je nutné poslat reklamaci do 30 dnů od uskutečnění zájezdu, u Polských je to 45 dnů od návratu,“ doplňuje Ekrt Jirušková.

Na závěr však mluvčí ještě jednou zdůrazňuje správný postup: „Určitě je však důležité nedostatky řešit hned na místě a teprve po neúspěšné stížnosti řešit reklamaci až po návratu z dovolené.“

ParlamentníListy.cz se budou tématu dovolených i nadále věnovat.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Andrea Novotná

Schodek

Paní ministrině,tohle jste přece musela vědět dopředu,nejdříve přebytek a nyní znovu schodek,tohle přece nedělá zodpovědná vláda,hrajete s námi habaďůru a mnoho lidí už Vám nevěří a přibývají další,váš post bude mít na ministerstvu,jak tak předpokládám podle toho co se děje jepičí život,měla jste bý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Na dovolené v daleké cizině stále ještě mají., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusejana.d , 01.06.2023 7:23:14
Tedy někteří. Předpokládám, že to jsou především voliči Pětikolky. Tedy naši Lepšolidi. A já jim ty problémy ze srdce přeji. Užijte si je.

|  7 |  0

Další články z rubriky

„Nerudová byla v maskérně ze všech nejdéle.“ To řekl a jde na kobereček

15:55 „Nerudová byla v maskérně ze všech nejdéle.“ To řekl a jde na kobereček

Dohru v Bruselu bude mít komentář o tom, že Danuše Nerudová strávila v maskérně před natáčením telev…