ČOI: „Šmejdi“ se dál stahují z klasických předváděček

02.01.2019 10:20 | Zprávy

Česká obchodní inspekce dlouhodobě monitoruje nabídku a prodej výrobků v rámci předváděcích prodejních akcí. Výsledky kontrol ukazují, že počty klasických předváděcích akcí klesají. Ve 3. čtvrtletí tohoto roku provedla ČOI 16 kontrol a porušení právních předpisů zjistila u 3 z nich. To je téměř o polovinu méně než ve 2. čtvrtletí.

ČOI: „Šmejdi“ se dál stahují z klasických předváděček
Foto: Česká televize
Popisek: ČOI

Česká obchodní inspekce provedla v období od 1. července do 30. října 2018 celkem 16 kontrol a porušení obecně závazných právních předpisů zaznamenal při 3 kontrolách, tj. v 18,8 %. Oproti 2. čtvrtletí je to snížení téměř o 10 %, kdy počet zjištění byl 28,6 %.

Cílem akce, vedle odhalování používání zakázaných nekalých obchodních praktik, včetně praktik agresívních, byla také kontrola plnění zákonem stanovených oznamovacích povinností souvisejících s konáním organizovaných akcí.

                                                      Kontroly – předváděcí akce 3. čtvrtletí 2018

Inspektorát

   Počet kontrol

Kontroly se zjištěním

Zjištění v %

Středočeský a Hl. město Praha

5

3

60,0%

Jihočeský a Vysočina

1

0

0,0%

Plzeňský a Karlovarský

1

0

0,0%

Ústecký a Liberecký

1

0

0,0%

Královéhradecký a Pardubický

5

0

0,0%

Jihomoravský a Zlínský

0

0

0,0%

Olomoucký a Moravskoslezský 

3

0

0,0%

Celkem

16

3

18,8%

Zjištěná porušení a uložené sankce

Porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:

  • ve 4 případech se jednalo o porušování zákonem stanovených oznamovacích povinností, kdy prodávající neoznámili organizování akce České obchodní inspekci a to nejpozději 10 pracovních dnů před jejím konáním (§ 20 odst. 1 a § 20 odst. 3 zákona)
     
  • v 1 případě nedodrželi organizátoři povinnost uvádět v pozvání k účasti na akci zákonné náležitosti jako například adresu místa konání organizované akce, datum konání organizované akce včetně jejího předpokládaného časového harmonogramu, identifikaci nabízeného výrobku nebo služby, jméno, sídlo a identifikační číslo osoby, která pořádá organizovanou akci nebo jejího zástupce (§ 20a)

Česká obchodní inspekce na základě zjištěných porušení právních předpisů uložila ve 3. čtvrtletí tohoto roku 2 pokuty v hodnotě 112 000 Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa opět vyjíždí do obcí

22:31 Finanční správa opět vyjíždí do obcí

Finanční správa i v roce 2025 pokračuje v poskytování podpory občanům v souvislosti s daní z nemovit…