CzechTourism: Současná virtuální pomoc českému lázeňství v zahraničí je devizou do budoucna

13.03.2021 21:38 | Zprávy

Virtuálním workshopem pro litevské partnery zahájila agentura CzechTourism sérii on-line akcí na podporu lázeňského produktu. Přes eventovou platformu Eventtia se včerejšího webináře zúčastnilo deset českých lázeňských subjektů, pět desítek zástupců litevských cestovních kanceláří a médií a proběhlo přes šedesát schůzek.

CzechTourism: Současná virtuální pomoc českému lázeňství v zahraničí je devizou do budoucna
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Na přípravě akce spolupracovala agentura CzechTourism se zastupitelským úřadem ČR v Litvě a Ministerstvem zahraničních věcí ČR v rámci projektu PROPED. Další webinář proběhne v březnu pro ruský trh.

Dva týdny před prezentací dostali všichni účastníci podrobné informace o českém lázeňství a aktuální nabídce lázeňských a wellness služeb v litevštině. „I díky tomu se podařilo sjednat šedesát jedna schůzek, což považuji za velký úspěch,“ hodnotí webinář Ivana Bílková ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Polsko s působností pro Litvu a Lotyšsko a dodala: „Litva je pro českou republiku perspektivní trh i v této komplikované době. Litevci cestují především auty a vyhledávají to, co jim v Litvě chybí – širokou paletu památek UNESCO, městskou turistiku, hrady, zámky a hory. Mohou být mezi prvními, kdo se po odeznění pandemie do České republiky vrátí. Z našich účastí na veletrhu víme, že Litevci znají v České republice více míst než jen Prahu a rádi objevují nová. Pokud někam přijedou, tak zůstávají několika dnů a doslova pročešou okolí. Věřím, že lepší informovanost o českém lázeňství povede v budoucnu mezi litevskými turisty k většímu zájmu o tyto služby,“ doplnila.

Lázeňství patří mezi významná odvětví cestovního ruchu a je dlouhodobě jedním z TOP marketingových produktů agentury CzechTourism a současné aktivity jej udržují v povědomí zahraničních nákupčích. Vloni díky Covid-19 poklesla návštěvnost lázní oproti roku 2019 o 41 % (ČSÚ, hosté v LUZ). „Situaci na českém trhu výrazně pomohla stimulace poptávky prostřednictvím státních lázeňských voucherů (https://www.kudyznudy.cz/dolazni), jejichž platnost byla prodloužena i do letošního roku. Dvaceti procentní propad návštěvnosti českých klientů nebyl proto ve srovnání s poklesem návštěvnosti zahraničních hostů (-66 %) tak ohromný. V regionálním měřítku výpadek zahraničních hostů pak nejvíce zasáhl Karlovarský kraj,“ uvedla Iveta Jakoubková, produktová manažerka pro lázeňství agentury CzechTourism.

V roce 2019 přijelo do České republiky 71 728 litevských turistů, což bylo v porovnání s rokem 2018 o 8,8 % více. V průměru v české republice strávili tři noci. V loňském roce se v hromadných ubytovacích zařízení v České republice ubytovalo 11 275 Litevců.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Jak navrátit důvěru lidem ve stát?

Jestli vám rozumím správě, za poklesem důvěry lidí ve stát vidíte působení této vlády. Podle mě je teda problém mnohem hlubší a přesahuje tuto jednu vládu, ale spíš by mě zajímalo, jak budete chtít tuto důvěru obnovit? A divíte se, že lidí státu nevěří, když se většina z nás má stále hůř, i když řád...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Novinky ve zdravotní péči pro rok 2025

7:33 VZP: Novinky ve zdravotní péči pro rok 2025

Seznam zdravotních výkonů pro rok 2025, který vydalo Ministerstvo zdravotnictví ČR, obsahuje několik…