Karel Novotný je úspěšným marketingovým expertem, který však na vlastní kůži poznal syndrom vyhoření a deprese. O svém ne příliš šťastném životním období sepsal knihu, kterou nazval Neradost. Píše v ní mimo jiné, že „se*e na svobodu“. „Souhlasím, že svoboda je, když nemáte co ztratit. Mám toho zatraceně hodně ke ztracení, se*u na svobodu, jsem otrokem svých závazků a nikdy to nebude jinak,“ napsal v knize doslova.
Co tím má na mysli? Má ženu a rodinu, pro kterou pracuje, pro kterou se snaží vydělat. Ale být takto nesvobodný se rozhodl dobrovolně. Uzavřel si tím prostor pro svobodu. „Svoboda je iluze,“ poznamenal Novotný.
Problém dnešní společnosti spočívá v tom, že jsou pod tlakem už mladí lidé, kteří tak mohou „vyhořet“ už po vysoké škole. Dnešní mladí lidé mají víc možností, ale díky tomu jsou také víc pod tlakem. Tady se Novotný vrátil i ke svobodě: „Skutečně máme svobodu se pro něco rozhodnout, ale sám si rozhodovat o své cestě, na které nabíráte závazky, je psychicky velmi náročné“.
V závěru rozhovoru prozradil, že by jako marketér nikdy nešel pracovat pro politickou stranu. To je moje jediná čára, přes kterou jsem nepřekročil,“ řekl jasně. Politický marketing je podle něj vlastně obchod s nadějí. Na dlouhou diskusi by prý pak byla otázka, kde existuje hranice mezi politickým marketingem a politikou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp