Klaus mladší na svém Facebooku zveřejnil graf srovnání průzkumů od června do prosince 2019 a neskrýval rozčarování nad tím, jak rozdílně si Trikolóra počínala u různých průzkumových agentur. Zatímco v měření volebních preferencí, které realizovala společnost SANEP, se Trikolóra těšila až sedmi procentům, v průzkumu volebního potenciálu agentury Phoenix Klausova strana získala 6,1 procenta hlasů. Největší propad zaznamenala Trikolóra v prosincovém průzkumu agentury STEM, kde spadla až na 0,5 procenta.
Průzkum agentury SANEP překvapil doposud nejvyšším odhadem pro hnutí Trikolóra. To je již několik měsíců největším „skokanem“. V průzkumu skončilo hned za nejsilnější čtveřicí, kterou tvoří ANO se 28,9 procenta, ODS se ziskem 10,8 procenta, Piráti s 8,5 procenta a hnutí SPD, které by získalo 8,1 procenta. Více jsme psali ZDE.
Zato do agentury STEM se na sociální síti Klaus mladší pořádně opřel: „Nejvypečenější je, že u té jediné agentury, kde to 8x kleslo (ze 4,0 na 0,5), jsme měli interní průzkum (za několik set tisíc) rozdělenej i po krajích. A tvrdili nám v něm, že máme 4 % skalních voličů a 3 % dalších pravděpodobných. Tak buď nás okradli a prodali nám totální bulšit. Nebo jim to nesedí teď. Anebo se 7/8 ‚skalních‘ voličů hrozně naštvalo, že se blíží Vánoce, a přešlo jinam.“
O tyto zajímavé průzkumy se pak podělil i na oficiálních facebookových stránkách Trikolóry, kde připsal komentář: „Co den, to nový průzkum. Včera STEM (0,5), dnes Phoenix (6,1). Metodický pokyn od Václava Klause mladšího pro příznivce Trikolóry zněl jasně: 1. Pokud jsou výsledky výborné – všude to sdílet a radovat se. 2. Pokud jsou výsledky horší – je to podvod, lumpárna, neomarxisti a tak podobně :-).“
Následně pak odkázal na článek ParlamentníchListů.cz, které volební preference agentury Phoenix research zveřejnily v článku https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nova-cisla-z-pruzkumu-Klaus-se-muze-radovat-Kalousek-balit-kufry-Ale-nebude-sam-610089?fbclid=IwAR3MuRrEJrq-BN_zfQFrcx07-WjZEIXOQgzkZU8_cE6MQZlWaL6d6NbDZOU
Z průzkumů volebních preferencí si pak Klaus dělal legraci i v reportáži TV Prima, která se rovněž věnovala rozdílným ziskům a propadům Trikolóry. „Když je průzkum dobrý, tak ho sdílíme a radujeme se, a když je špatný, tak je to lumpárna. To je naše strategie,“ zopakoval předseda hnutí Trikolóra Václav Klas mladší na kamery s tím, že stejně ve výsledku záleží na reálných lidech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab