„Podle mě se zelení aktivisté zbláznili. Nemá to nic společného s logikou a se zdravým rozumem. Tlak na čím dál rychlejší snižování CO2 je nenormální. Europarlament vrátil zpět do výborů návrh na zpoplatnění emisí z vytápění budov a dopravy, které mají být klíčovou součástí klimatického balíčku. Ano, zakážeme spalovací motory... Hlavně, že prošla výjimka pro Ferrari,“ podivoval se europoslanec KDU-ČSL Tomáš Zdechovský.
„Je to pokrytecký návrh. Jednak v roce 2035 nebudeme mít dostatek čisté elektřiny a zároveň nás tento návrh vlastně vnáší do rukou Číny. Premiér Fiala před volbami sliboval, že to nedovolí, ale praxe teď ukázala nejednotnost pětikoalice, protože někteří vládní europoslanci pro zákaz hlasovali,“ povšiml si europoslanec za hnutí ANO Ondřej Knotek.
„Čekal jsem to. Těch „chytráků“ je prostě víc. Jsem si jist, že to budou muset do dvou let odpískat,“ předpověděl Ivan David, europoslanec za SPD.
„Postupné snižování emisí skleníkových plynů se týká všech sektorů, včetně automobilové dopravy. Smyslem je řešit závislost na fosilních palivech a dopady klimatické změny, jako jsou sucha nebo povodně. Toto opatření je navíc uděláno tak, aby řešilo nová auta, nedotklo se ojetin a obchodu s nimi,“ vysvětlil Mikuláš Peksa, europoslanec za Pirátskou stranu, předseda Evropské pirátské strany.
„Na výrobu elektromobilů přecházejí všechny automobilky světa. Nejen v Evropě, ale i v USA a především v Číně, která chce být v elektromobilitě světovým lídrem. Většina automobilek tak sama přestane vyrábět auta se spalovacími motory ne v roce 2035, ale již v roce 2030. Mnohé automobilky jako například Mercedes či Ford dokonce na vládách zákaz spalovacích motorů požadují. Česká republika by proto měla přestat bojovat jako Sancho Panza proti větrným mlýnům (zákazům spalovacích motorů) a místo toho vynaložit svoji energii na co nejrychlejší výstavbu dobíjejících zařízení. Jinak nám, jako často v minulosti, opět ujede technologický a rozvojový vlak,“ konstatoval Libor Rouček, bývalý europoslanec za ČSSD, kdy byl i místopředsedou Evropského parlamentu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Oldřich Szaban
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.
předseda
Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...
Další články z rubriky
22:20 Skandál na Tour de Ski: Celý národní tým Ukrajiny zmizel. Ukázalo se kam
Dosti netradiční překvapení čekalo nejen diváky, ale i pořadatele lyžařských závodů Tour de Ski. Běh…
- 20:42 Nový trestný čin. Schneider udeřil: Pokud to prosazovala BIS, je bezpečnostním rizikem
- 9:20 „Veřejnoprávní šéfové nemají v této pozici na Hradě co dělat.“ Jedno FOTO a výbuch kolem ČT
- 8:45 Útok na Stačilo! Cílem bylo dehonestovat dva „cíle“, rozkrývá analytik. Jmenovitě
- 11:58 Náklady na Ukrajince: Rajchl objevil zcela jiná čísla, než ukázal Fiala a Jurečka
- 17:58 „Podívej, co sedí na Hradě, a nes*r se do Zemana.“ Hřebejk znovu provokoval. A je zle