Ministr Ťok: Důvody pro zrušení tendru na provoz registru vozidel nejsou racionální

26.08.2015 19:40 | Zprávy

Důvody pro zrušení soutěže na provoz registru vozidel nejsou racionální. Na dnešní tiskové konferenci to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Soutěž na provoz systému shromažďujícího data o vozidlech zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Důvodem je formulace podmínek kvalifikace budoucího provozovatele, které ministerstvo stanovilo jako vzdělání technického směru. To je podle ÚOHS sporný a nedostatečně vysvětlený požadavek. S tím Ministerstvo dopravy nesouhlasí a podá proti rozhodnutí úřadu rozklad.

Ministr Ťok: Důvody pro zrušení tendru na provoz registru vozidel nejsou racionální
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Já bych se chtěl zeptat a v tomto případě přímo pana předsedy (ÚOHS Petra Rafaje), který vím, že vystudoval Báňskou technickou univerzitu v Ostravě, jestli nerozumí výrazu vzdělání technického směru,“ řekl Ťok. Podle něj poslední výroky antimonopolního úřadu hospodářskou soutěž nechrání, ale naopak brzdí nebo zamezují. Zároveň dodal, že nechce zpochybňovat vážnost úřadu nebo jeho právní postavení.

Podle Ťoka koncem července ÚOHS ministerstvu vzkázal, že soutěž na provozovatele registru vozidel je v pořádku. Poté ale 13. srpna předběžným opatřením zakázal s vítězem tendru společností O2 uzavřít smlouvu a nyní celou soutěž zrušil, uvedl ministr. Pokud by nevyšel opravný prostředek, kterým je rozklad k předsedovi ÚOHS Rafajovi, je ministerstvo ochotné se soudit, protože soutěž na provoz registru považuje za správně vypsanou.

Kvalifikační požadavky stanovené jako vzdělání technického směru je možné podle Ťoka nalézt v devíti z deseti výběrových řízení. Tuto formulaci obsahuje minimálně pětice platných zákonů, například zákon o odpadech, energetický zákon nebo zákon o provozu vozidel na pozemních komunikacích. Podmínku technického vzdělání je ale možné nalézt i ve výběrových řízeních antimonopolního úřadu, dodalo ministerstvo.

Centrální registr vozidel vyřizuje žádosti spojené s přihlašováním a odhlašováním automobilů. Dosavadní provozovatel ICZ nahradil dřívějšího provozovatele, firmu ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel pod Ministerstvo dopravy. Komplikovaný přechod z jednoho úřadu na druhý způsobil dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Selhání ČT. Takto se letos chovali k muži, kterého vyznamenal britský král

21:15 Selhání ČT. Takto se letos chovali k muži, kterého vyznamenal britský král

Zakladateli britské organizace The Free Speech Union, přispěvateli do časopisu The Spectator a novin…