Stát zváží omezení vjezdu kamionů na objížďky mýtných úseků

02.08.2019 20:50 | Zprávy

Stát uvažuje o možnosti omezit vjezd kamionů na silnice, kde hrozí objíždění úseků, které budou od příštího roku nově patřit do mýtného systému. Kraje a obce nyní vytvářejí seznam těchto míst. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) to uvedl na svém twitterovém účtu. Obce tento týden Kremlíkovi zaslaly dopis, ve kterém žádaly stanovení kompenzací za chystané zpoplatnění 870 kilometrů silnic první třídy.

Stát zváží omezení vjezdu kamionů na objížďky mýtných úseků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

„Mýtné na silnicích první třídy řešíme. V pracovní skupině jsme se dohodli, že budeme řešit možnosti omezení vjezdu kamionů na silnicích, kde hrozí objíždění zpoplatněných úseků. Kraje a obce nyní vytvářejí seznam takovýchto míst,“ napsal ministr na svém účtu.

Reagoval tak na dopis, který mu tento týden zaslal Svaz měst a obcí. V něm ho zástupci obcí žádali, aby ministerstvo nevydávalo vyhlášku, kterou nové úseky silnic první třídy zpoplatní, dokud nevyřeší očekávané negativní dopady. Obce i kraje se obávají toho, že kamiony budou nově zpoplatněné úseky objíždět po menších silnicích. Podle nich to povede ke zhoršení stavu silnic i bezpečnosti ve městech. Po státu svaz žádal, aby stanovil kompenzace za zničení objížďky nebo zpřísnil pokuty. Kremlík dnes dopis uvítal jako příspěvek do diskuse.

Obce i kraje proti zpoplatnění zhruba 870 kilometrů silnic první třídy protestují dlouhodobě. Kremlíkův předchůdce Dan Ťok (za ANO) jim loni slíbil, že samosprávy budou moci vybrat úseky, na kterých bude zavedeno nulové mýtné. Současný ministr dopravy však od tohoto plánu upustil, podle něj by zavedení bezplatného mýta mohlo zpochybnit mýtný tendr.

Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz činily zhruba 1,5 miliardy korun ročně. Dosud mýtné vybírala firma Kapsch, od nového roku by mělo mýtné vybírat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll. Smlouvu ale řeší antimonopolní úřad a soudy.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Jak navrátit důvěru lidem ve stát?

Jestli vám rozumím správě, za poklesem důvěry lidí ve stát vidíte působení této vlády. Podle mě je teda problém mnohem hlubší a přesahuje tuto jednu vládu, ale spíš by mě zajímalo, jak budete chtít tuto důvěru obnovit? A divíte se, že lidí státu nevěří, když se většina z nás má stále hůř, i když řád...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Neskutečně drahý.“ Plyn z USA Iloně Švihlíkové nevoní. Z dobrého důvodu

22:05 „Neskutečně drahý.“ Plyn z USA Iloně Švihlíkové nevoní. Z dobrého důvodu

Ekonomka Ilona Švihlíková v rozhovoru pro XTV předestřela svá očekávání od roku 2025, která rozhodně…