Zákazníci, jímž po ukončení činnosti jejich dodavatele energie zajišťuje dočasně dodávku elektřiny nebo plynu tzv. dodavatel poslední instance, mají na uzavření smlouvy s dodavatelem novým ze zákona šesti měsíční lhůtu. Následně dostanou za toto regulované období konečné vyúčtování. Kdo však včas nezareaguje, nebude situaci řešit a neuzavře mezitím smlouvu s novým dodavatelem, stane se tzv. černým odběratelem energie. Kromě jiných sankcí mu tak hrozí i odpojení od dodávky elektřiny nebo plynu. Tento krok vyplývá ze zákona a dotčení odběratelé se tak těžko mohou na někoho zlobit.
Setrvávat v režimu DPI co možná nejkratší dobu a přejít co nejrychleji ke stálému dodavateli energie, je navíc zejména v zájmu samotného odběratele. Těmto zákazníkům se jednak krátí doba na uzavření nové smlouvy, navíc s každým dalším měsícem se jim pasivita a vyčkávání zbytečně prodražuje. Přechodem na standardní ceník získají totiž cenově výrazně výhodnější podmínky, než jsou v rámci režimu DPI. Přesto zůstávají někteří z nich pasivní a situaci zatím nijak neřeší.
Například Pražská plynárenská, které dodává zemní plyn v režimu DPI odběratelům z Prahy, jejichž původní dodavatel ukončil činnost, eviduje aktuálně přibližně 550 případů, kdy odběratelé v režimu DPI neplatí stanovené měsíční zálohy a zároveň nijak nereagují na zaslané výzvy. Je tedy více než oprávněné se obávat, že někteří z nich skončí v brzké době vlastní vinou bez dodávek plynu, protože i neplacení stanovených záloh je důvodem k ukončení dodávky plynu. Společnost, ve snaze této situaci předejít, tak, jako jednu z posledních možností na adresy vysílá své zaměstnance, kteří o nastalé situaci zákazníky osobně informují, příp. nechávají upozornění ve schránkách nebo pod dveřmi bytu.
„Snažíme se udělat maximum pro navázání kontaktu s těmito odběrateli a řešení jejich složité situace. Využíváme všechny dostupné komunikační kanály od dopisů, přes maily, sms a navolávání. Nyní využíváme i zaměstnance, kteří navštíví odběrné místo a snaží se odběratele kontaktovat osobně nebo, v případě jeho nepřítomnosti, alespoň vhodí informativní leták do poštovní schránky, příp. jej vloží pod dveře bytu, uvedl v této souvislosti tiskový mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek.
Pro úplnost je třeba dodat, že Pražská plynárenská do režimu dodavatele poslední instance převzala původně 40 tis. odběratelů, z nichž si již většina svého nového dodavatele našla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva