V režimu dodavatele poslední instance se pasivita nevyplatí

26.01.2022 15:08 | Komerční článek

Většina odběratelů energií v režimu dodavatele poslední instance (DPI) z podzimní vlny pádů dodavatelů energií má již uzavřenu smlouvu se svým novým a stálým dodavatelem elektřiny nebo plynu. V záchranném režimu DPI jich tak zůstávají již jen jednotky procent. Řada z nich však svou situaci zatím nijak neřeší.

V režimu dodavatele poslední instance se pasivita nevyplatí
Foto: Pražská plynárenská
Popisek: V režimu dodavatele poslední instance se pasivita nevyplatí

Zákazníci, jímž po ukončení činnosti jejich dodavatele energie zajišťuje dočasně dodávku elektřiny nebo plynu tzv. dodavatel poslední instance, mají na uzavření smlouvy s dodavatelem novým ze zákona šesti měsíční lhůtu. Následně dostanou za toto regulované období konečné vyúčtování. Kdo však včas nezareaguje, nebude situaci řešit a neuzavře mezitím smlouvu s novým dodavatelem, stane se tzv. černým odběratelem energie. Kromě jiných sankcí mu tak hrozí i odpojení od dodávky elektřiny nebo plynu. Tento krok vyplývá ze zákona a dotčení odběratelé se tak těžko mohou na někoho zlobit.

Setrvávat v režimu DPI co možná nejkratší dobu a přejít co nejrychleji ke stálému dodavateli energie, je navíc zejména v zájmu samotného odběratele. Těmto zákazníkům se jednak krátí doba na uzavření nové smlouvy, navíc s každým dalším měsícem se jim pasivita a vyčkávání zbytečně prodražuje. Přechodem na standardní ceník získají totiž cenově výrazně výhodnější podmínky, než jsou v rámci režimu DPI. Přesto zůstávají někteří z nich pasivní a situaci zatím nijak neřeší.

Například Pražská plynárenská, které dodává zemní plyn v režimu DPI odběratelům z Prahy, jejichž původní dodavatel ukončil činnost, eviduje aktuálně přibližně 550 případů, kdy odběratelé v režimu DPI neplatí stanovené měsíční zálohy a zároveň nijak nereagují na zaslané výzvy.  Je tedy více než oprávněné se obávat, že někteří z nich skončí v brzké době vlastní vinou bez dodávek plynu, protože i neplacení stanovených záloh je důvodem k ukončení dodávky plynu. Společnost, ve snaze této situaci předejít, tak, jako jednu z posledních možností na adresy vysílá své zaměstnance, kteří o nastalé situaci zákazníky osobně informují, příp. nechávají upozornění ve schránkách nebo pod dveřmi bytu.

„Snažíme se udělat maximum pro navázání kontaktu s těmito odběrateli a řešení jejich složité situace. Využíváme všechny dostupné komunikační kanály od dopisů, přes maily, sms a navolávání. Nyní využíváme i zaměstnance, kteří navštíví odběrné místo a snaží se odběratele kontaktovat osobně nebo, v případě jeho nepřítomnosti, alespoň vhodí informativní leták do poštovní schránky, příp. jej vloží pod dveře bytu, uvedl v této souvislosti tiskový mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek.

Pro úplnost je třeba dodat, že Pražská plynárenská do režimu dodavatele poslední instance převzala původně 40 tis. odběratelů, z nichž si již většina svého nového dodavatele našla.    

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivan Hoffman a co je nutné: Porazit cenzory i byrokraty, vzít rozum do hrsti

4:44 Ivan Hoffman a co je nutné: Porazit cenzory i byrokraty, vzít rozum do hrsti

POHLED IVANA HOFFMANA „Vždy zde bude strach, že slovo změní svět. Současně zde vždy bude víra, že um…