Co to znamená v praxi? Systém vás po překročení limitu nebude jen varovat, ale může i omezit výkon motoru či začít brzdit.
Upřímně si takovou situaci nedokážu představit například při předjíždění nebo jiném rychlém manévru, kdy právě kvůli bezpečnosti musíte dočasně zrychlit jízdu. Přestože prý systém půjde překonat, „hádat se“ s asistentem nemusí být zrovna optimální.
Důvod opatření je ušlechtilý – snížit nehodovost a počet mrtvých na silnicích. Je ale tohle opravdu správná volba? Není třeba se zaměřit spíše na příčiny než následky a tomu přizpůsobit opatření? Nedocílíme jen toho, že lidé budou o to více nakupovat ojetiny, aby se opatřením vyhnuli?
Systém také nemusí mít vždy korektní data. Navíc bude součástí vozu nově také „černá skříňka“, která bude data z jednotlivých vozů sbírat za účelem dopravních analýz. Takže s nadsázkou něco jako sledování velkým bratrem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Synot
79,920 % podíl ve společnosti OUR MEDIA a.s., provozovatele www.parlamentnilisty.cz vlastnila do 5.6.2023 společnost SYNOT INVEST LIMITED podnikatele a bývalého senátora Iva Valenty. Dalšími vlastníky společnosti OUR MEDIA a.s. jsou Michal Voráček, Jan Holoubek a Jiří Čermák.
Ivo Valenta
79,920 % podíl ve společnosti OUR MEDIA a.s., provozovatele www.parlamentnilisty.cz vlastnila do 5.6.2023 společnost SYNOT INVEST LIMITED podnikatele a bývalého senátora Iva Valenty. Dalšími vlastníky společnosti OUR MEDIA a.s. jsou Michal Voráček, Jan Holoubek a Jiří Čermák.
autor: PV