Kdo tvrdí, že nikde jinde kromě Českých Budějovic nejezdí v historických centrech měst vozidla městské hromadné dopravy, je buď neinformovaný, nebo lže. Připomínám, že v historii jihočeské metropole jezdily ulicí Krajinskou, o kterou se vede spor ohledně provozu midibusů, v letech 1909 – 1950 tramvaje. Ano, můžeme mít různé názory na řešení dopravy ve městech, to je legitimní, ale neuchylujme se prosím k nepravdám.
„Vedení autobusového provozu představuje nový moderní trend v systému city logistiky přicházející do českých zemí zejména z Německa, ale i z Rakouska. Tento trend se po roce 2000 zvyšuje. Speciální autobusové linky je možné nalézt v mnoha městech,“ píše se v materiálu zaslaném tiskovým mluvčím Dopravního podniku města České Budějovice Viktorem Lavičkou. Různé městské a odborné weby a také odborná studie českobudějovické Vysoké školy technickoekonomické rovněž potvrzují, že i v jiných městech zajíždějí různé druhy MHD do úzkých uliček historických center.
Midibusy jezdí například na hlavní Velké náměstí v historickém jádru Hradce Králové, v Brně projíždějí pěší zónou středem města tramvaje, pardón, tedy šaliny.
Do historických center zajíždějí vozidla městské dopravy v Praze, Pardubicích, Linzi, Vídni, Trentu, Mainzi, Osnabrücku, Paderbornu, Hilversumu, Degendorfu, Amsterdamu, Istanbulu, Kasselu, Bambergu, Lipsku, Norimberku, Stirlingu a mnoha dalších městech. Důvody jsou jednoduché, provoz už je v ulicích městských aglomerací příliš silný. A jeden ze způsobů jak jej snížit, je budovaní odstavných parkovišť systému P+R na okrajích měst s následnou dopravou metrem, městskou železnicí, tramvajemi autobusy atd. do centra.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV