Pane doktore, zabýváte se dlouhodobě i mediální komunikací. Jak zvládají česká média současnou krizi a jak se jim daří být objektivní a nezávislá?
Za mě zde pozitivně působí tržní konkurence, protože čtenáři a spotřebitelé si vybírají to, co chtějí vidět, a omezují to, co ne. Některá naše média v počátcích krize fakticky přestala informovat a pouze fandila, nicméně jsem přesvědčen, že tak, jak krize trvá již více než měsíc, se v dobrém slova smyslu stabilizovala. Mezi těmi seriózními tak dnes už nenajdeme ta, která by přebírala čistě ukrajinskou tezi. A ruská propaganda je potlačená i v rámci řetězových e-mailů, což bylo její nejproduktivnější médium.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Daniela Černá