Jak se skloubí to, že jste konvertita k islámu a přitom ostře vystupujete proti jeho extremistické tváři. Nepodezírají vás, že jste u nich nastrčeným agentem? Jak se s tím vypořádáváte?
No, já osobně již muslim nejsem od počátku roku 2012. Když jsem si podrobně prostudoval islám, poznal jsem, že ten původní Mohamedův není moc mírumilovný a tolerantní. Pak jsem nějakou dobu uvažoval a koketoval s takzvaným reformním islámem. Bohužel v islámu je to jiné než v křesťanství a jakákoliv reforma je tam považována za zradu a zločin. No a pak samozřejmě, že díky jisté psychóze je každý, kdo veřejně kritizuje chování muslimů nebo některé barbarské věci v islámu, označován pravověrnými muslimy za agenta Židů a nepřátel islámu. S tím jsem se setkával ještě jako muslim.
Můžete jmenovat některé nadace či nevládní organizace, které v Česku pracují pro islamisty? Co třeba nadace Petry Procházkové Berkat…
Zrovna Berkat si myslím, že spíše pomáhá našemu ministerstvu vnitra a zahraničí, například v Afghánistánu a v integraci Afghánců v Česku. Bohužel jistá kontroverze je spojená s působením lidí kolem Petry Procházkové na Kavkaze, ale to je zase jiná kauza. Jinak celkově mnohé nevládky pomáhají islamistům nevědomky, hlavně díky tomu, že islamisté se rádi tváří jako multikulturní lidé a stoupenci levice. Jsou to například Multikulturní centrum Praha, Křesťanská platforma ČSSD, občanské sdružení Baraka a různé, k vysokým školám, přidružené studentské organizace.
Co si myslíte o současném soudu se skupinou, která dle Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) patří k organizaci Jamaat Shatriat, ale dle mých zjištění šlo v této akci pouze o ukázku síly ÚOOZ před ministrem vnitra Janem Kubicem?
Víte, je těžké hovořit o tomto případu. Moc podrobností k němu není k dispozici, ale osobně si myslím, že to může být způsobeno i jistou averzí mezi ÚOOZ a BIS. Tyto dvě složky dlouhodobě vedou jistý skrytý boj o některé své pravomoci a úseky zájmu. Vezměte si například, že BIS dlouhodobě tvrdí, že české mešity a islámské nadace nejsou problémové a nejsou v nich projevy islámského radikalismu. No a pak vám ÚOOZ dokáže na zveřejněných nahrávkách z brněnské mešity, že se tam káže antisemitismus, náboženská nenávist a je to evidentní spáchání trestného činu. Jenže proč na to už dávno neupozornila BIS? Ze zákona to učinit měla, takže buď o tom nevěděla, nebo to z nějakého důvodu kryla. Nešlo o jedno kázání, ale zveřejněná byla tři a za víc jak deset let existence brněnské mešity takových podobných kázání byly desítky a některé jsem slyšel na vlastní uši. Takže si nemyslím, že ÚOOZ selhala nebo udělala divadlo, ale myslím si, že v tomto případě se snaží prošetřit a dohnat k soudu skupinu, v níž mohou být spolupracovníci BIS nebo ÚZSI. Už jsem podobný případ viděl, a proto mám tento pocit.
Co si myslíte o tom, jak se muslimové či arabové dostávají do vysokých pater české politiky? Jeden je u Jany Bobošíkové, Hassan Mezian se dostal za ČSSD do Senátu a tak dále...
U pana Meziana bude důležité, jak se ve vysoké politice zachová, nechci ho tedy soudit, dokud neuvidím, jak se chová. Ale celkově si myslím, že vzhledem k tomu, že naše civilizace je v nevyhlášené válce s probouzejícím se světem islámu, musíme být vůči pronikání muslimů do politiky stejně opatrní, jako v dobách studené války k pronikání komunistů do politiky západních zemí. Víte, oni zastánci islámu jako politické ideologie hlásají, že mají muslimové pronikat do politiky západních zemí a usnadnit tak jejich islamizaci a poté zrušení sekularismu a demokracie. V případě Suverenity Jany Bobošíkové je to velmi zvláštní případ a bude důležité sledovat, jak se bude tato strana a pan Libor Matouš chovat u soudu a po něm, protože on byl nejen na islámské náboženské pouti v Saudské Arábii, ale pobýval i v Egyptě a navštívil i další muslimské země. Znal jsem ho jako jednoho z nejaktivnějších muslimů z okolí předsedy brněnské mešity Muneeba Hassana Alrawiho a tak je možné, že jeho snaha dostat se v Suverenitě vysoko může mít hlubší záměr. Arab či rodilý muslim by se v Suverenitě uchycoval asi velmi složitě.
Jak v této souvislosti hodnotíte postoj třeba Miloše Zemana, jenž proti islámu a muslimům nastolil dost tvrdý kurs?
Kdysi jsem pana Zemana hodně kritizoval, jenže potom, co jsem prožil mezi muslimy a s islámem řádku let, soudím jinak. Pořádně jsem si islám prostudoval nejen v teorii, ale i v praxi, a v mnohém mu dávám zapravdu. Sice s ním nesouhlasím v hodnocení umírněných muslimů, ale to možná hlavně proto, že pro mě umírněný muslim není protimluv, ale už to vlastně není muslim, byť si tak říká.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský