Z celé věci je mi nesmírně smutno, vyjádřila se k politické situaci nová náměstkyně primátora Hradce Králové Věra Pourová

22.11.2018 9:00 | Zprávy

ROZHOVOR „Z medializovaného záznamu je jasné, že ten chlapec je nemocný. To musí zcela jasně poznat každý, kdo není slepý, hluchý nebo nesvéprávný. Koho to vlastně v té vrcholné politice máme, pokud se na základě této smutné, novináři vyprovokované akce, za pomoci sugestivně položených otázek, snaží vyslovit nedůvěru vládě? A rozhodně tím nepřispějí ani mediálnímu obrazu naší země v zahraničí,“ rozhořčila se náměstkyně primátora Hradce Králové Věra Pourová.

Z celé věci je mi nesmírně smutno, vyjádřila se k politické situaci nová náměstkyně primátora Hradce Králové Věra Pourová
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Paní náměstkyně, Hradec Králové se jako i další města potýká s problémy v oblasti dopravy a bytové výstavby. Jaké kroky v tomto směru hodláte učinit?
 
Trendy v počtu automobilů ve městech jsou bohužel velmi tragické. Pokud se nebudeme bavit o extrémních opatřeních, která by spočívala v zákazech vjezdu do centra nebo do nějakých zón, vidím dva způsoby, jak problém v Hradci Králové částečně eliminovat, ale vše není v moci a schopnostech města. Jednou z cest je zatraktivnit MHD tak, abychom lidi dostali z automobilů do autobusů. Ale dnešní společnost je velmi pohodlná a život má naplánovaný na minuty, nemůžeme tedy očekávat, že pak auta zcela zmizí. Druhou prioritou, kterou ale město prakticky nemůže ovlivnit, je stavba komunikací, které z města odvedou tranzitní dopravu. To je ale záležitostí státu, my se budeme samozřejmě snažit, aby přípravě a budování severní tangenty, jižního propojení a pokračování R35 a D11 nevznikaly ze strany města nijaké překážky.
V tomto ohledu by prozatím jistým přínosem mohlo být i to, že stát vyslyšel naše volání a vyňal od nového roku ze zpoplatnění napojení D11 od Jaroměře a Jičína na Pardubice. Proto by část dopravy mohla tímto způsobem Hradec Králové minout.
 
Co se týká bytové výstavby, ve městě se neustále staví, v tuto chvíli to je však iniciativa soukromých investorů. I tuto se snažíme dle možností města podporovat alespoň technicky, například při vydávání souhlasů k přístupu, zřizování služebností a podobně. Město by jistě potřebovalo další byty pro mladé, pro rodiny, seniory nebo zdravotně postižené. Budeme sledovat případné dotační tituly, podle toho bychom samozřejmě začali s přípravou takovýchto projektů.
 
 
Jak se díváte na neustálý růst cen bytů, který de facto znemožňuje mladým rodinám získat dostupné bydlení?
 
Hradec Králové v toto ohledu patří ještě k těm dražším lokalitám, ale město bohužel nemá nástroj, jak regulovat cenu bytů a nájmů mimo ty své. Je to dáno dlouhodobě, patrně jako daň za bydlení v ekologicky šetrnějším prostředí, kde není výrazný průmysl. Jedinou možností dostupného bydlení pro mladé rodiny jsou městské byty, kterých ale asi nikdy dostatek nebude. Je ovšem pravdou, že i v západních zemích je vždy výdaj na bydlení podstatnou částí výdajů rodiny, takže snadný přístup k levnému bydlení je spíše iluzorní představa. Zvažujeme, zda cenu nemovitostí pro občany nezlevní třeba nižší daň z nemovitostí, kterou posuzujeme. 
 
Jak byste ohodnotila pokračující výstavbu D11 směrem k Jaroměři? Proč to celé tak dlouho trvalo?
 
Proč to trvá tak dlouho, je spíš otázka na ŘSD. Jako komunální politička z východních Čech výstavbu D11 vnímám nejspíš stejně jako většina mých kolegů. Ať bude na radnici sedět kdokoliv, Hradec Králové vždy uvítá každý nový kilometr dálnice, kterou je naše město propojené s dálniční sítí v naší republice, potažmo Evropě. Nicméně hodláme využít všech zákonných možností k tomu, abychom pokud možno rychlou dostavbu dálnice podpořili.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Václav Vlk, pamětník totality: Foltýnova parta jako výhonek stalinistických časů

4:46 Václav Vlk, pamětník totality: Foltýnova parta jako výhonek stalinistických časů

Plukovník Foltýn, kterého jmenoval a na jehož hlavu za to padá odpovědnost, tedy Petr Fiala, je výho…