Pokud plánujete koupi ojetého vozidla, může se klidně stát, že bude mít stočený tachometr. V České republice je nedovoleně manipulováno s tachometrem až u 42 % ojetin. V jiných zemích EU je tato situace podobná. Poslanci Evropského parlamentu, vyzývají Evropskou komisi, aby proti těmto praktikám v rámci EU zakročila.
„U nás, ale i v dalších zemích Evropy, je problém se stočeným tachometrem velmi rozšířený. Důsledkem toho pak vznikají spotřebitelům značné škody. A to nemluvím o tom, že stočený tachometr může mít ve svém důsledku vliv na bezpečnost silničního provozu,“ vysvětlila členka dopravního výboru Olga Sehnalová, která je současně členkou Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.
Zpráva, kterou vypracovali právě poslanci Výboru pro dopravu a o které budou všichni poslanci Evropského parlamentu hlasovat ve čtvrtek 31. 5. ve Štrasburku, se ovšem nevěnuje pouze současné situaci, ale navrhuje také opatření právního i technického charakteru, která by těmto praktikám měla úspěšně zabránit.
„Spolu s dalšími poslanci v Evropském parlamentu ve Výboru pro dopravu dlouhodobě prosazuji, aby se při každé kontrole vozidla v servisu zaznamenávaly údaje o počtu ujetých kilometrů. Zároveň podporuji, aby tyto údaje byly veřejně dostupné a kupující si je tak mohl sám snadno dohledat,“ dodala Olga Sehnalová.
„V zemích, jako je Belgie nebo Nizozemsko, mají dobrou zkušenost se zaznamenáváním informací o vozidlech a jejich výměnou. Naposledy se k podobnému řešení odhodlalo Slovensko, které od minulého týdne povinně zaznamenává údaje o počtu ujetých kilometrů například nejen od STK, ale také od pojišťoven nebo policie po haváriích aut,“ uvedla Olga Sehnalová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV