Finančně podhodnocená práce řadových pošťáků a pošťaček je však jen část problému. Zelení dlouhodobě upozorňují na upadající kvalitu standardních poštovních služeb. Hlavní příčinou tohoto úpadku je aktivní nabízení finančních a jiných produktů, do nějž vedení pošty tvrdými praktikami své zaměstnance nutí.
„Požadavky stávkujících na České poště podporujeme. Jen tak si snad ministr Chovanec všimne, jaké poměry panují na České poště, tedy ve státním podniku, za nějž nese politickou odpovědnost. Podhodnocená práce řadových pošťáků a pošťaček a absurdní tlak na zakládání bankovních účtu a uzavírání pojistek, o něž je však zároveň malý zájem, poškozují poštovní veřejnou službu. Pošta má sloužit lidem, ne bankám,“ řekla Monika Horáková, členka předsednictva Strany zelených a autorka kampaně Pošťák není pojišťovák.
„Kdo by to byl řekl, že sociálnědemokratický ministr Chovanec bude pokojně přihlížet, jak se Česká pošta z dobré veřejné služby mění na špatně vedený byznys?“ řekl Matěj Stropnický, předseda Strany zelených.
Jak vyšlo najevo na webu www.postaknenipojistovak.cz, management pošty používá drsné donucovací praktiky, v jejichž důsledku věnují pošťáci a pošťačky významnou část pracovní doby aktivnímu nabízení bankovních účtů, pojistek, losů a dalších produktů. Pokud tak neučiní, jsou finančně sankcionováni, případně jim nejsou prodlouženy úvazky. Výzvu Strany zelených adresovanou řediteli pošty a ministrovi vnitra, aby zastavili tuto devastující praxi, podepsalo téměř 6 000 lidí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV