Bárta slíbil: Železniční stavby budou levnější

14.09.2010 15:35 | Zprávy

Ministrovi dopravy Vítu Bártovi se podařilo dohodnout pětiprocentní úsporu pro všechny dopravní a železniční stavby. Bárta to uvedl na dnešním brífinku.

Bárta slíbil: Železniční stavby budou levnější

Ministr dopravy Vít Bárta tvrdí, že do konce roku budou pokračovat všechny stavby na železnici,  a také na dálnicích, které před několika týdny měsíci zastavil. Nechtěl však odhalit seznam projektů, v nichž chce ministerstvo pokračovat 

„Do konce roku budou pokračovat všechny stavby. Stavební společnosti přistoupily na pětiprocentní úsporu, navíc se podařilo se všemi dodavateli posunout  termín splátek, aby se žádné stavby nemusely nechat zastavené," zmínil k tomu Bárta.

Železniční stavby prý pokládá za důležitou část dopravní infrastruktury. Podle něj by měly mít všechny nové železniční trasy vzor ve spojení Praha - Ostrava pendolinem. Přislíbil, že jednou se bude do Českých Budějovic cestovat 110 minut, přičemž podobná kritéria budou platit i pro trasu do Plzně.

Seznam zveřejní až později

Také uvedl, že vypracuje takzvanou dopravní superkoncepci. „Já jsem minulý týden poprvé předložil ucelený dokument, který předpokládá, co vše by se mělo stavět. Nyní hledáme ekonomický rámec toho, co stavět a co nestavět. K tomu může ministerstvo zpětně navrhnout, jaké jsou priority veřejného života," řekl dále ministr dopravy.  

Seznam zastavených staveb, v nichž chce Bárta dále pokračovat, zveřejní, až jakmile bude znát finanční možnosti a porovná je s efektivností a mírou důležitosti jednotlivých staveb.

Zatím totiž podle něj není ani jasné, kolik bude mít resort v tomto volebním období k dispozici peněz. Bárta také přislíbil, že v budoucnu už se bude chovat koncepčněji.

 

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…