Negativní kampaň zasáhla i blížící se prezidentské volby. Na mnoha místech v republice jsou dnes k vidění billboardy namířené proti kandidatuře Jana Fischera na Hrad, na nichž je expremiér vyobrazen před Pražským hradem se slovy: „Ti nejschopnější byli v KSČ“. Snahou iniciátorů této antikampaně je tak upozornit na jeho členství v komunistické straně v letech 1980-1989.
Zakázka od tajemného klienta
Server Týden.cz minulý týden uveřejnil informaci o tom, že zadavatelem zakázky na kampaň proti Fischerovi je grafické studio Sprinter, jehož jednatelem je ekonom Balbínovy poetické strany Petr Borka. Ten ParlamentnímListům.cz řekl, že šlo o zakázku klienta, jehož jméno nemůže prozradit.
„Byla to jen zakázka od klienta jako každá jiná. Takže s tím máme společného pouze to, že jsme tuto zakázku jako grafické studio realizovali a poté prostřednictvím jiné firmy byly plakáty umístěny na billboardy. Nešlo o iniciativu studia, ani Balbínovy poetické strany. I když to tak může vypadat, strana nebo studio tuto kampaň nefinancuje,“ řekl pro ParlamentníListy.cz Borka.
Může být prezidentem banky, ale republiky ani náhodou
Balbínova poetická strana se však již dříve přihlásila k podobným akcím. Tato malá recesistická partaj se třeba v roce 2006 zaměřila na tehdejšího předsedu lidovců a dnes ministra financí Miroslava Kalouska. Na jedné takové velkoplošné reklamě byl Kalousek vyobrazen jako biskup, který hlásá, že KDU-ČSL chce do každé vlády Bůh. Na jiném billboardu se Kalousek omlouvá za zmařené životy na armádních padácích.
Ekonom Borka řekl, že pokud by šlo v případě kampaně proti Fischerovi o iniciativu jeho strany, pod billboardy by se balbínovci podepsali. Nicméně, jak sám uvedl, tato „reklama", která vznikla v jeho studiu, mu nevadí. „Nevadí mi to. Na billboardech nebyla žádná lež. Každý se musí srovnat se svou minulostí a jestliže pan Fischer byl ve straně a lidem to nevadí, tak je to asi jedno. Já si myslím, že by člověk s komunistickou minulostí mohl být klidně prezidentem banky, ale nikoliv prezidentem republiky,“ doplnil jednatel grafického studia Sprinter a ekonom Balbínovy poetické strany.
-
SLEDUJEME téma: Přímá volba prezidenta
Skutečný klient se brzy ukáže
Mluvčí kampaně Jana Fischera již dříve ParlamentnímListům.cz sdělila, že prezidentská kampaň má být více než kterákoli jiná o programu, respektující pravidla fair-play. „Pokud se někdo rozhodne vést kampaň, která je nejen neetická, ale porušuje i platné zákony, svědčí to jen o něm samém. Předpokládáme, že skutečný zadavatel vyjde dříve či později najevo,“ uvedla Jana Víšková.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka