Autodrom Most: Pravidelná údržba polygonu se zaměřila na osvětlení

13.07.2020 14:30 | Zprávy

Pravidelnou komplexní údržbou prošly minulý týden výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu.

Autodrom Most: Pravidelná údržba polygonu se zaměřila na osvětlení
Foto: Autodrom Most
Popisek: Výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu procházejí údržbou jedenkrát ročně

„Tentokrát jsme se více zaměřili na opravu a modernizaci osvětlení vodních překážek a jednotlivých ploch, a to vzhledem k sérii nočních kurzů pro řidiče vozidel integrovaného záchranného systému,“ upřesnil technický ředitel společnosti AUTODROM MOST Pavel Pech. 

Údržba si vyžádala zhruba 800 tisíc korun a zahrnovala také opravu a výměnu nefunkčních vodních trysek, které zvlhčují kluzné plochy, a seřízení automatické funkce činnosti vodních překážek a kyvné desky. „Při komplexní údržbě spolupracujeme s odbornou rakouskou firmou, která je dodavatelem technologií v areálu polygonu. Snahou je zajistit účastníkům kurzů vyšší komfort a kvalitu při výcviku bezpečné či sportovní jízdy. Umožnilo nám to například zařadit do nabídky i nový kurz sportovní jízdy Intensive pro pokročilé řidiče,“ doplnil Pavel Pech.

K celkové údržbě polygonu přistupují pracovníci technického odboru autodromu jedenkrát ročně, technologie a stav znečištění vodního systému pak kontrolují každý měsíc.

Při nočních kurzech bezpečné jízdy se vystřídají od začátku září do konce listopadu řidiči policejních a hasičských vozidel z celé republiky. „Jde o celostátní projekt navazující na denní kurzy, do něhož je zapojeno vedle našeho polygonu dalších sedm tuzemských center pro zdokonalovací výcvik řidičů,“ upřesnila ředitelka polygonu společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Mostecký polygon zahájil provoz v roce 2005 a stále patří k největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel. 

Polygon disponuje kluznou plochou s hydraulickou kyvnou deskou pro simulaci smyku zádní nápravy vozidla a vodními překážkami, kluznou plochou s aquaplaningovou vanou a vodními překážkami pro trénink úhybného manévru a nácvik brzdění za různých adhezních podmínek. Dále asfaltovou cvičnou plochou pro nácvik vzdáleností bezpečného rozestupu mezi vozidly, pozvolného, krizového a nenadálého brzdění na suchu a slalomu na suchu a kluznou plochou se sedmiprocentním sklonem pro nácvik bezpečného průjezdu zatáčkou a plochou s devítiprocentním klesáním se zatáčkou ve tvaru S vybavenou vodními překážkami. Součástí areálu je i offroadová dráha pro nácvik bezpečné jízdy v terénu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

19:15 ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

Studie obnovy železničního mostu pod Vyšehradem představená Nadačním fondem Vyšehradský most vyhovuj…