„Dvoukolejná hala bude mít délku 153,4 metrů a její šířka bude 21,6 metrů. Díky těmto rozměrům zde bude možné zajišťovat údržbu a opravy také u pětivozových, 132 metrů dlouhých jednotek InterPanter nebo na jednu kolej přistavit až dvě jednotky RegioPanter, které jsou dvou a tří vozové. To znamená celkové snížení nákladů a zrychlení servisu,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec.
Hala bude vybavena prohlídkovými kanály se samostatnými vstupy jak z čela, tak z boku. Podél jedné koleje budou umístěny pevné prohlídkové lávky pro údržbu zařízení na střeše elektrických jednotek, druhá kolej bude vybavena dvěma šestimetrovými mobilními plošinami. Součástí vybavení bude také jeřábová dráha s elektrickým mostovým jeřábem o nosnosti 10 tun, zařízení pro odsávání vakuových WC, signalizace posunu nebo kamerový systém.
Výstavba, která potrvá 20 měsíců, bude zahrnovat i rozsáhlou přestavbu kolejiště, úpravy trakčního vedení a novou příjezdovou komunikaci.
Národní dopravce touto další investicí potvrzuje svůj záměr nadále vylepšovat pozici v segmentu opravárenství a údržby kolejových vozidel. Již ve druhé polovině loňského roku například uvedl do provozu mimoúrovňový soustruh pro údržbu kol a brzdových kotoučů v areálu pražského depa.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva