Autorem videa pro kampaň Greenpeace je londýnská agentura Mother společně s Passion Pictures. Britská pobočka většinou nevyužívá televizní reklamu, protože je to pro ni příliš nákladné a protože má problém získat pro to patřičná povolení. Video Greenpeace chtěl nyní využít v předvánoční kampani supermarket Iceland a agentura Clearcast, která reklamní sdělení schvaluje pro použití v britských televizích, mu v tom zabránila.
Lukáš Hrábek, tiskový mluvčí Greenpeace ČR, říká: “Spuštění české verze bylo již dlouho plánované a připravované, ale dá se předpokládat, že ve světle nových událostí o něj bude zvýšený zájem. Zakázání animovaného klipu kvůli tak absurdnímu důvodu způsobilo na sociálních sítích lavinu. Z videa Greenpeace se stal přes noc virální hit, který během několika dní oslovil miliony lidí po celém světě.” Video souvisí s kampaní Greenpeace proti kácení pralesů v Indonésii.
Vyšetřování Greenpeace International ukázalo, že některé společnosti v kácení pralesů pokračují i dnes, za tři roky kvůli nim zmizely pralesy o rozloze téměř trojnásobku Prahy. Jejich palmový olej se stále dostává i k největším světovým značkám, jako je Unilever, Nestlé, Colgate-Palmolive či Mondelez. Všechny tyto značky odebírají palmový olej od společnosti Wilmar, která ovládá téměř polovinu trhu a která zároveň nekontroluje své dodavatele.
Lukáš Hrábek, tiskový mluvčí Greenpeace ČR, říká: “Palmový olej může být vyráběn bez dalšího ničení pralesů, kdyby společnosti dokázaly dostát svým závazkům na nulovou deforestaci. Proto chceme po společnostech, které každý rok nakupují tisíce tun palmového oleje, aby ho neodebíraly od společností pokračujících s kácením pralesů. Jenom tak je totiž donutí s těmito praktikami skoncovat.”
Video najdete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva