MHMP: Pražská propagace očkování se stala nejlepší reklamní kampaní v Česku za rok 2021

19.01.2022 7:33 | Tisková zpráva

Odborníci na marketing v rámci dlouhodobého projektu Reklamní katovna na webu mediar.cz vyhodnotili kampaň k očkování Magistrátu hl. m. Prahy od agentury DDB Prague jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za uplynulý rok.

MHMP: Pražská propagace očkování se stala nejlepší reklamní kampaní v Česku za rok 2021
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vchod do budovy Nové radnice, sídla pražského magistrátu

Série plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, se objevila na reklamních plochách po Praze i v on-line médiích loni v létě. Jejím smyslem bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny. Pro hlavní město ji zdarma připravila agentura DDB Prague. Kampaň byla vedena jako nízkonákladová a počítala s?rozpočtem přibližně 300 tisíc korun.

„Hned, jak jsme začali s komunikací ohledně očkování proti covidu-19, věděli jsme, že chceme jednak poskytovat ověřené a aktuální informace k očkování, což činíme skrze webové stránky ockovani.praha.eu (ZDE), kde aktuálně registrujeme už téměř milion návštěv, zároveň jsme ale nechtěli veřejnost strašit. Proto nám byl odlehčený styl založený na přesmyčkách velice blízký a jsme rádi, že to tak vnímali i Pražané, neboť jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí na sociálních sítích, a nyní tuto formu ocenili také odborníci,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.

Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív. Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.

U marketingových expertů kampaň okamžitě zabodovala a nyní v jejich souhrnném hodnocení za celý minulý rok (ZDE), které bylo zveřejněno minulý týden, se dokonce umístila na první místě se shodným bodovým ohodnocením spolu s jinou reklamní kampaní.

„Kampaně veřejného sektoru vyžadují vždy specifický přístup, protože většinou řeší problém ve společnosti. Tato kampaň není výjimkou. Téma covidu a očkování je velmi citlivé a, jak všichni můžeme vidět, názorově rozděluje společnost. My v DDB věříme, že nenásilná forma exekuce s nadhledem, vtipem a samozřejmě s jasným vzkazem, je jediná správná cesta. Ocenění, která kampaň postupně sbírá, jsou pro nás pomyslnou třešničkou na zvyšujícím se procentu naočkovaných lidí,“ sděluje Jan Faflík, Chief Executive Officer agentury DDB Prague.

Na úspěšnou spolupráci navázalo hlavní město a agentura DDB Prague před koncem roku, kdy vznikla ještě obdobná kampaň s vánoční tematikou.

„Největší odměnou je pro město především vysoká proočkovanost Pražanů. Podle datové platformy Golemio (ZDE) a vládních dat je hlavní město jedním z regionů s nejvyšším podílem lidí s ukončeným očkováním. Věřím, že kromě kvalitních kampaní k tomu přispěl i informační web ockovani.praha.eu (ZDE),” uzavírá primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Stává se snad ODS populistickou stranou?

Co si jako člen ODS myslíte o slibu Fialy, že když bude ODS u moci, budeme mít do několika let platy jako v Německu? Protože snad všichni ekonomové a odborníci tvrdí, že je to nereálné. A já se ptám, zda nemyslíte, že takové prohlášení straně jen škodí, protože je evidentní, že jde v lepším případě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

22:03 Iuridicum Remedium: Má ještě smysl ochrana soukromí? aneb Dvacátý ročník Cen Velkého bratra

Pražská organizace Iuridicum Remedium (IuRe) připravuje jubilejní dvacátý ročník Cen Velkého bratra,…