Jde o ty zaměstnance, kteří se starali o provoz na železnici. České dráhy tak nyní zaměstnávají zhruba 27 tisíc lidí. Přesun se dotkl výpravčích, signalistů, hláskařů, hradlářů nebo závorářů, naopak pokladní zřejmě zůstanou pod křídly Českých drah, v žargonu se přesunutá část zaměstnanců označuje jako „živá dopravní cesta".
Mrtvá a živá cesta
Mrtvá dopravní cesta, tedy samotné koleje a údržba, přešla pod SŽDC už v létě 2008, správa za to drahám zaplatila 12 miliard korun.
"Pověřil jsem ředitele SŽDC Pavla Habartu a šéfa Českých drah Petra Žaludu, aby celou transakci začali připravovat," sdělil pro Týden.cz Bárta s tím, že tento krok zefektivní provoz na železnici a stát tak ušetří.
Správa dopravní cesty totiž za některé služby platí Českým drahám miliardy korun, letos šlo konkrétně o 5,2 miliardy.
Čtěte také:Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac