Hana Marvanová objevila nový tunel

26.04.2018 10:17 | Zprávy

Právnička Hana Marvanová se angažovala např. v kauze OKD nebo zkrachovalé banky IPB. Teď se chystá kandidovat na pozici primátorky Hlavního města Prahy a ráda by si posvítila na některé zakázky, které se v hlavním městě chystají nebo už realizují. Má totiž podezření na to, že se ve stověžaté matičce měst chystá další miliardový tunel na peníze. Nebude se jmenovat Blanka, nýbrž metro D.

Hana Marvanová objevila nový tunel
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hana Marvanová

„Tak, jak je to teď nastavené, to na mě dělá dojem tunelu. Nese to všechny rysy. Odpovědnost nese město, zisky nemá garantované. Když si uvědomíme, že ta smlouva je na dobu, která je stanovena velmi neurčitě, tak je to neuvěřitelné. Podle mého názoru z toho může být podobná kauza jako Opencard, která stála Prahu přes 1,5 miliardy korun,“ uvedla Marvanová pro server Neovlivní.cz.

Projekt metra D prosadilo ANO Andreje Babiše s ČSSD. Projekt se rodí netransparentně. Zastupitelé hl. města prý nemají k dispozici všechny podklady. Podle Marvanové schází podrobná důvodová zpráva, studie proveditelnost a další informace, bez nichž nelze odpovědně rozhodnout. Zvláštní se Marvanové zdá i to, že jde o projekt hl. města a soukromé investiční skupiny Penta, ale rozhodující slovo nebude mít město, nýbrž Penta.

„Největší potíž podle mého názoru spočívá v tom, že nikde není garantováno, že ten společný podnik bude tím, kdo obdrží zisky z dokončeného projektu. Tedy, že město, respektive Dopravní podnik, který bude mít 49 procent, z toho bude mít nějaký zisk. V důvodové zprávě například vůbec není zdůvodněno, proč by město mělo mít ve společném podniku těch 49 % a soukromý investor 51 %. Fungování společného podniku nebude transparentní, nebude se na něj vztahovat zákon o svobodném přístupu k informacím a bez souhlasu Penty nebude moci město informovat o provedených transakcích. Už jen toto je živnou půdou pro korupci,“ varovala Marvanová.

Počítá se prý mimo jiné s tím, že město ve spolupráci s Pentou vybuduje zástavbu v určitých lokalitách, přičemž Penta bude moct zásadně mluvit do toho, komu projekty připadnou. Vzniknou mimo jiné i parkovací domy, ale ty bude platit město nebo městské části, takže by podle Marvanové mělo mít právo víc zasahovat do toho, jak se bude stavět a kdo bude stavět. Na to, že stavba metra D po finanční stránce sváže ruce politikům na několik volebních období dopředu, je tento projekt, nedotažený, nedobře připravený a nedomyšlený.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Vylučujete spolupráci s koalicí SPOLU?

Koalici kritizujete, znamená to, že byste s ní po volbách nespolupracovali? A s kým tak chcete případně spolupracovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Koalice protlačila důchody i Bendův přílepek. Matěj Stropnický: Už vylézají z děr

13:26 Koalice protlačila důchody i Bendův přílepek. Matěj Stropnický: Už vylézají z děr

Jít do důchodu později a ještě dostat méně peněz, kdo by se na takovou změnu netěšil? I tak byla čas…