Havlíček bude sedět na ministerstvu průmyslu. Na dopravu bude denně docházet

26.01.2020 7:41 | Zprávy

Místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček je od pátku také ministrem dopravy. Oba resorty podle svých slov zvládne. Rozhovor poskytl serveru Novinky.cz.

Havlíček bude sedět na ministerstvu průmyslu. Na dopravu bude denně docházet
Foto: Hans Štembera
Popisek: Místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

Podle svých slov Havlíček přijal nový úřad s respektem i s určitou dávkou pokory. Ale i s odhodláním vykonat to, co je třeba. „Dostat i Ministerstvo dopravy (MD) do pozice klíčového hráče hospodářské politiky. Jsem přesvědčen, že jak Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), tak i resort dopravy jsou pro ni základními pilíři a vzájemně se doplňují,“ uvedl Havlíček, jenž chce nadále sídlit hlavně v budově Ministerstva průmyslu a obchodu. Zároveň ale chce denně docházet i na Ministerstvo dopravy. 

„Je nepochybné, že oba resorty k sobě mají blízko, sotva ale z nich lze udělat jedno ministerstvo hospodářství. Říkal jsem – pojďme o tom diskutovat, udělat si analýzy a vyhodnotit to ze všech úhlů pohledu. V tuto chvíli pro to ale není prostředí. My to respektujeme a nebudeme se vrhat do něčeho, co by nemělo efekt. Mojí prioritou od začátku bylo vytvořit dva perfektní, dobře řízené resorty, nic více v tuto chvíli neřeším,“ sdělil k případnému sloučení obou ministerstev Havlíček.

V rozhovoru mimo jiné také garantoval skutečnost, že od ledna 2021 skutečně budou elektronické dálniční známky. „S papírovými známkami nepočítáme,“ řekl rezolutně. 

Své Havlíček řekl i ke skutečnosti, že po odvolání ministra dopravy Vladimíra Kremlíka zůstávají nedotaženy některé prioritní záměry, například nový bodový systém pro motoristy. „Je to jedna z věcí, které už řešíme. Na jaře návrh nových bodů pošleme ke schválení vládě a parlamentu. Už dnes je ale jasné, že nový bodový systém nezačne platit dříve než v roce 2022. Těch věcí je ale víc. Některé jsou dobře rozjety, například dostavba a modernizace dálnice D1, dále D4 systémem PPP, tedy spolupráce soukromého a veřejného sektoru,“ uvedl Havlíček, který podle svých slov komunikuje s Kremlíkem velmi dobře. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Nejdražší rok v mém životě. Vláda je na hov*o.“ Zdrcení Češi promluvili

12:48 „Nejdražší rok v mém životě. Vláda je na hov*o.“ Zdrcení Češi promluvili

Jak byl pro vás z hlediska životních nákladů drahý loňský rok? Co vás stálo nejvíc? Bude tento rok v…