Billboardy budou připomínat selfie
ČSSD, která chce za kampaň utratit do 80 milionů korun, už nyní míří na lidi na internetu cílenou reklamou. Funguje tak, že například obyvatelům Středočeského kraje by se měla zobrazovat jen propagace středočeských kandidátů. Na 30. srpna pak vládní strana chystá velký mítink v Plzni, kterého se zúčastní i vedení strany. Zhruba ve stejné době ČSSD nasadí billboardy, na kterých se bude s kandidáty objevovat i premiér a předseda strany Bohuslav Sobotka a které připomínají selfie.
Babiš se zapojí do kampaně v maximální míře
Na účast svého předsedy Andreje Babiše bude sázet i vládní hnutí ANO, které chce z centrální kasy uvolnit rovněž kolem 80 milionů korun. „Předseda Babiš se do kampaně zapojí jako vždy v maximální možné míře přesně tak, jak mu to dovolí ministerský úřad a práce ve Sněmovně,“ napsal ČTK Vladimír Vořechovský z komunikačního oddělení ANO. Šéf hnutí bude jak na billboardech s jednotlivými kandidáty, tak na velkoplošných reklamách. Bude se účastnit setkání s voliči i různých víkendových akcí v regionech.
Hnutí zahájilo kampaň s mottem Chceme lepší Česko už v květnu, kdy spustilo webovou stránku. Na ní mohou lidé upozorňovat na problémy, které je v regionech trápí. Podle Vořechovského má aplikace v současnosti 21 000 aktivních uživatelů. Na 2. září plánuje ANO tiskovou konferenci v Ostravě, na které znovu představí své kandidáty a témata kampaně.
STAN většinou kandiduje už bez TOP 09
Speciální aplikaci, kam lidé budou moci psát své návrhy na to, co by chtěli zlepšit, bude mít i hnutí Starostové a nezávislí (STAN). Hnutí, které ve většině krajů kandiduje bez TOP 09, chce dát na krajskou kampaň asi 15 milionů korun. Do tří milionů by pak měl činit příspěvek rozdělený mezi senátní kandidáty. Horkou část kampaně odstartuje hnutí 31. srpna před krajským úřadem Středočeského kraje.
Lidovci zatím detaily kampaně tají
Lidovci, kteří plánují na krajské a senátní volby dát z centrální kasy 15 milionů korun, zatím informace o podzimní kampani nezveřejnili. Jejich mluvčí Petra Hrušová ČTK sdělila, že zahájení se chystá na konec léta, kdy budou představeny i detaily kampaně. Dá se předpokládat, že nejmenší vládní strana využije, stejně jako v minulosti, svoji zhruba šestadvacetitisícovou členskou základnu a své příznivce k tomu, aby na svých domech, plotech či balkonech vyvěsili stranické plakáty.
TOP 09 má call centrum
Tento model využije i opoziční TOP 09, kterou v minulosti založili především bývalí členové KDU-ČSL. „Stovky podporovatelů vyvěsí na svých domech, plotech, garážích, prostě na viditelných místech dohromady téměř 800 podporovatelských plachet,“ řekla ČTK Martina Baťová z tiskového oddělení strany. Navíc středočeští kandidáti spustili o prázdninách call centrum a voličům a podporovatelům budou až do voleb telefonovat.
Na krajskou kampaň dá tato opoziční strana 25 milionů korun, na propagaci senátních kandidátů pak zhruba 8,5 milionu. Zahájení podzimní části boje o voliče chystá v Praze 23. srpna.
ODS: Grilování a letní kino
Oficiální start horké fáze zatím neplánuje opoziční ODS, která se snaží voliče oslovit už od května. Kromě billboardové kampaně s mottem Zjednodušme to! sází na neformální setkání lídrů s lidmi. Předseda strany Petr Fiala například diskutuje s lidmi v regionech u grilování, kandidát na hejtmana ve Středočeském kraji Martin Kupka zase jezdí s letním kinem. Občanští demokraté pošlou na volby z centrální kasy do 20 milionů korun.
KSČM sází na kontaktní kampaň
Stejnou částku plánuje utratit i KSČM, která chystá tradiční kontaktní kampaň nebo třeba vydávání předvolebních krajských novin.
Vedení Úsvitu – Národní koalice, které centrální zahajovací mítink neplánuje, zatím na kampaň schválilo 6,5 milionu korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk