Uprchlická krize přináší i bizarnosti: Z Ruska do Norska pouze na kole

25.10.2015 8:18 | Zprávy

I když drtivá většina uprchlíků přichází do zemí západní a severní Evropy balkánskou trasou, menší část za lepším životem putuje přes rusko-norskou hranici daleko za severním polárním kruhem. A co je ještě nezvyklejší, k přechodu hraniční čáry vzhledem k legislativě obou sousedících států používají migranti výhradně jízdní kola. Informuje o tom server Echo 24.

Uprchlická krize přináší i bizarnosti: Z Ruska do Norska pouze na kole
Foto: Peter Števkov
Popisek: Imigranti ve stanici Keléti

Jen během letošního října překročila norsko-ruskou hranici, která se nachází daleko za polárním kruhem, více než tisícovka uprchlíků. Vzhledem k tomu, že ruská legislativa zakazuje přechod hranice chodcům, uprchlíci si musejí v pohraničních městech kupovat jízdní kola a hranice překračovat na nich.

  • Celý text je ZDE

Podle serveru je absurdní situace na norsko-ruské hranici způsobená specifickou legislativou obou států. Zatímco Rusko zakazuje lidem, aby ze země vycestovali coby chodci, Norové neumožňují vstup do svého království těm, kteří jedou autem, a nemají přitom řádně vyřízené papíry. Pro mnoho běženců tak jako jediná cenově dostupná možnost zbývá nákup bicyklu a překročení hranice právě na něm. Pozoruhodné je, že často seženou jen kola pro děti.

Po přechodu hranice bývají migranti ubytováni v norském příhraničním městě Kirkenes, kam je úřady převážejí autobusy. Jízdní kola, na nichž běženci přijeli – i když jsou často úplně nová – tak zůstávají na hranici vyskládány do řad poblíž dřevěného domku, kde sídlí celníci. Server s odvoláním na BBC tvrdí, že rámy některých kol bývají často obaleny bublinkovou fólií, jako kdyby zrovna opustily továrnu.

Bicykly jsou následně odvážené dál od hranice a hromadně likvidovány. Celníci by prý rádi kola zachovali, aby je mohli dát třeba potřebným dětem, ale nesmějí. Podle BBC není řada z dětských kol, na nichž běženci přijíždějí, podle norských zákonů způsobilá k tomu, aby jezdila po norských silnicích.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hvězda Pelíšků, na kterou za covidu zanevřeli. Jaroslav Dušek se v rozhovoru rozjel

14:55 Hvězda Pelíšků, na kterou za covidu zanevřeli. Jaroslav Dušek se v rozhovoru rozjel

„Vnímám to spíš jako postupný vtažení do hypnotického rámce, který je natolik důkladný a propojený, …