Jan Ziegler: Nechcete, aby jezdily vlaky a autobusy, pak volte KSČM

21.09.2017 7:26 | Zprávy

A vůbec všechny strany, které jsou proti dovozu zahraničních zaměstnanců. To je totiž spolehlivá cesta ke kolapsu MHD, linkových autobusů a železniční dopravy. Řidiči autobusů a strojvedoucí zkrátka nejsou.

Jan Ziegler: Nechcete, aby jezdily vlaky a autobusy, pak volte KSČM
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Nezaměstnanost je nízká a mnohé firmy posílají uchazeče o volná místa, poslané z Úřadů práce, zpátky, protože tito lidé nemají zájem pracovat. V některých profesích jako jsou třeba řidiči autobusů, tramvají či trolejbusů nebo strojvedoucí už začíná být situace kritická. Třeba v Jihlavě nenasadí kvůli nedostatku řidičů více spojů na některé trolejbusové linky a o omezení provozu městské dopravy uvažují i v jiných městech. Při nejkatastrofálnějším scénáři hrozí, že se budou rušit tramvajové, autobusové a trolejbusové linky, či se výrazně sníží počet vypravovaných spojů. Stejné nebezpečí hrozí u vlaků a linkových autobusů.

Hospodářská komora České republiky proto logicky žádá dovoz zaměstnanců chybějících profesí ze zahraničí, například z Ukrajiny nebo Srbska. Jenomže komunisté jsou proti. Takže až vlaky a autobusy přestanou jezdit, viník bude jasný.

Přitom zaměstnavatelé jsou v nabídkách velkorysí. Třeba Dopravní podnik města České Budějovice nabízí pro pozice řidičů autobusů a trolejbusů velmi solidní podmínky. Mezi nimi jsou náborový příspěvek 20 000 Kč, 13. a 14. plat, pět týdnů dovolené, nadstandardní benefity až do výše 4 000 Kč měsíčně jako jsou příspěvky na stravování, penzijní připojištění, dovolenou a režijní jízdenky pro zaměstnance i rodinné příslušníky, příspěvky na dovolenou, kulturní a sportovní aktivity atd., závodní stravování, a hlavně průměrnou mzdu 26 000 Kč měsíčně. Také zájemcům umožní na své náklady získání řidičského průkazu skupiny D, což stojí desítky tisíc korun, s tím, že se pak zavážou po určitou dobu ve firmě pracovat.

Nemyslím si, že problém je v platech, protože takoví strojvedoucí mají nadprůměrné příjmy a běžně si vydělávají přes 30 000 Kč čistého měsíčně. A třeba RegioJet nabízí pro tuto pozici náborový příspěvek 50 000 Kč. Takže to není jen o penězích. V Česku zkrátka už není kde pracovníky brát.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Lidovecké konce

15:16 Jiří Weigl: Lidovecké konce

Blíží se konec pro naši zemi nepříliš úspěšného roku. Všeobecná nejistota je ohromná, budoucnost prů…