Jan Ziegler: Nechcete, aby jezdily vlaky a autobusy, pak volte KSČM

21.09.2017 7:26 | Zprávy

A vůbec všechny strany, které jsou proti dovozu zahraničních zaměstnanců. To je totiž spolehlivá cesta ke kolapsu MHD, linkových autobusů a železniční dopravy. Řidiči autobusů a strojvedoucí zkrátka nejsou.

Jan Ziegler: Nechcete, aby jezdily vlaky a autobusy, pak volte KSČM
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Nezaměstnanost je nízká a mnohé firmy posílají uchazeče o volná místa, poslané z Úřadů práce, zpátky, protože tito lidé nemají zájem pracovat. V některých profesích jako jsou třeba řidiči autobusů, tramvají či trolejbusů nebo strojvedoucí už začíná být situace kritická. Třeba v Jihlavě nenasadí kvůli nedostatku řidičů více spojů na některé trolejbusové linky a o omezení provozu městské dopravy uvažují i v jiných městech. Při nejkatastrofálnějším scénáři hrozí, že se budou rušit tramvajové, autobusové a trolejbusové linky, či se výrazně sníží počet vypravovaných spojů. Stejné nebezpečí hrozí u vlaků a linkových autobusů.

Hospodářská komora České republiky proto logicky žádá dovoz zaměstnanců chybějících profesí ze zahraničí, například z Ukrajiny nebo Srbska. Jenomže komunisté jsou proti. Takže až vlaky a autobusy přestanou jezdit, viník bude jasný.

Přitom zaměstnavatelé jsou v nabídkách velkorysí. Třeba Dopravní podnik města České Budějovice nabízí pro pozice řidičů autobusů a trolejbusů velmi solidní podmínky. Mezi nimi jsou náborový příspěvek 20 000 Kč, 13. a 14. plat, pět týdnů dovolené, nadstandardní benefity až do výše 4 000 Kč měsíčně jako jsou příspěvky na stravování, penzijní připojištění, dovolenou a režijní jízdenky pro zaměstnance i rodinné příslušníky, příspěvky na dovolenou, kulturní a sportovní aktivity atd., závodní stravování, a hlavně průměrnou mzdu 26 000 Kč měsíčně. Také zájemcům umožní na své náklady získání řidičského průkazu skupiny D, což stojí desítky tisíc korun, s tím, že se pak zavážou po určitou dobu ve firmě pracovat.

Nemyslím si, že problém je v platech, protože takoví strojvedoucí mají nadprůměrné příjmy a běžně si vydělávají přes 30 000 Kč čistého měsíčně. A třeba RegioJet nabízí pro tuto pozici náborový příspěvek 50 000 Kč. Takže to není jen o penězích. V Česku zkrátka už není kde pracovníky brát.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Lidovecké konce

15:16 Jiří Weigl: Lidovecké konce

Blíží se konec pro naši zemi nepříliš úspěšného roku. Všeobecná nejistota je ohromná, budoucnost prů…