Reklamní boj má svá pravidla. Asi sotva kdo si dokáže představit, že Samsung vyjede s billboardy: „Našeho šéfa sice zašili, ale ten váš chcípnul.“
Laskavý čtenář už ví, nač narážím. Jde o volební kampaň.
Strany a spolky vystupují spíše jako takzvaní šmejdi. Snaží se lidu prodat mizerné a ještě mizernější zboží za přemrštěnou cenu, kterou budou voliči splácet minimálně čtyři roky, spíše však celý život.
Hesla typu „odvaha najít odvahu“ nebo „odvaha neztratit odvahu“ nebo „odpovědně k odpovědnosti“ či dokonce „odvaha najít odvahu převzít odpovědnost“ nebo „zodpovědně k odvaze“ a ještě spíše „odvážně k zodpovědnosti“, jsou více než prázdná, jsou tupá.
Většina reklam na běžný prací prostředek je mnohem zajímavějších.
Hlavní průšvih je v tom, že my si ty strany nemáme jak vyzkoušet, na rozdíl od těch pracích svinstev másel a sušenek. Jasně, ta reklama nám může rozleptat mozek natolik, že si necháme rozleptat útroby nezdravými šlichtami, ale pak je to jen naše chyba.
Strany ale otestovat nemůžeme. Nemusím vám asi vysvětlovat, že takzvané volební programy je sbírka frází a slibů na jedno použití. Straničtí ideologové je dělají hlavně pro novináře, aby se nezdálo, že strana nemá žádný program, i když ho nemá.
Když však strana program má a novináři usoudí, že ho nemá tak budou psát, že ho nemá.
V té reklamní džungli se dá vyznat těžko.
Strana: Dáme vám nažrat zadarmo.
Hnutí: Chtějí vás za vaše prachy sežrat.
Strana: Nesežerte jim to i s chlupama.
Hnutí: Strkají vám chlupy do žrádla.
Strana: Svině, svině, svině.
Hnutí: Hadi, hadi, hadi.
Jo. A pak se rozhodněte.
U toho iphonu můžete zkusit, zda se někam dovoláte. Tady se nedovolíte nikam.
Vyšlo na komarkovynoviny.cz. Publikováno se souhlasem autora
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV