Oč jde?
V „novinách“ je mimo jiné i rozhovor s nezávislým kandidátem na senátora, Ing. Zdeňkem Nytrou. Osobně si tohoto člověka vážím a musím konstatovat, že v rámci jeho oboru je vynikající kapacitou. Politika, jak zmiňuje v článku, je službou veřejnosti. Přál bych mu, aby mohl jeho letité zkušenosti „z opačné strany“ aplikovat i v rámci veřejného sektoru. Jenže způsob, který zvolil k jeho propagaci není zrovna nejlepší.
Důvěryhodnost Senátu
Jedním z důvodů, proč kandiduje ve volbách do Senátu ČR, je zvýšení důvěryhodnosti této instituce. Líbí se mi, jak říká, že nové zákony nejsou potřeba. Stačí jen dodržovat ty, které už máme a zároveň hlídat, aby si neodporovaly. Jenže platnost zákonů je jedna stránka věci a jejich dodržování je věc druhá.
Chápu, že jeho propagaci na billboardech u silničních komunikací zajišťuje agentura, ale sám jako člověk, často řešící bezpečnost, ví, jak složité je jejich odstraňování. A to nejen těch legálních. Jako hasič také ví, co je veřejně chráněný zájem jednoznačně specifikovaný zákonem. O to podivnější je, že si jako manažer nepohlídal, kde a jak je prezentován.
Na billboardech, hlásá: Vím, co je odpovědnost! Ale já vidím stavby pro reklamu s jeho tváří, o kterých vím, že dle platných zákonů nemohou být legální. Tím i zisky z nich nemohou být legální. A tedy ani zisk mandátu do Senátu ČR. Dle §1000 občanského zákoníku by po zisku mandátu, na základě nelegální činnosti, ho měl vrátit i s užitkem. Tohle chování ale důvěryhodnost zákonodárné instituce nepovýší. Navíc tím ovlivňuje nezákonným způsobem rozhodování voličů ve volbách a tak znevěrohodňuje jejich průběh. Kdyby totiž zákony dodržoval, ať už on nebo agentura, nikdy by voliče skrze nelegální plochy nemohl oslovit. Navíc mu musí být jako hasiči jasné, že může být zatažen do spárů trestního zákona, kdy neohlásil trestný čin proti měně. Jako zadavatel reklamy totiž musí také vědět, komu ji a jak zadával. A nemusí se jednat jen o nelegální zisk agentury, ale i o správní poplatky, které jsou veřejným příjmem a jsou výrazně vyšší, než je cena pronájmu billboardu, na kterých se prezentuje.
Jenže učiněním podání trestního oznámení, by znevěrohodnil sám sebe a jeho práci. Ale povýšil by heslo, že ví, co je odpovědnost.
Pokud by věc v budoucnu byla vysvětlena tak, že agentura cenu dotuje, pak se budu ptát na případnou korupci. A tento stav důvěryhodnost Senátu také nezvýší.
Billboard v ochranném pásmu komunikace II.třídy - Bohuminská ulice
Fotografie billboardu na Varenské ulici v Ostravě, do kterého narazilo auto. (viz pokřivená stojka reklamní plochy) U takové reklamy se soudný člověk zamyslí, zda-li skutečně ví, co je odpovědnost.
Závěrem
Mnoho dobrých manažerů „středního stavu“ a špičkových odborníků v jejich oborech po povýšení do „vyšších funkcí“ úplně zapadlo v průměru a navíc ztratilo kontakt a kontinuitu práce v oboru, ve kterém dříve vynikali. Tím se stali pouze celkově průměrní a stálo je pak mnohem více úsilí se dostat zpět, protože jim už nikdo nevěřil, že by zase nechtěli roztáhnout křídla.
Hrabiš Penězowski
zdroj: ostravak-v-akci.blogspot.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV