Začalo se hodně mluvit o emisní normě Euro 7. Ministr Kupka to označuje za nepřijatelné. Nakolik je nyní reálné, že to od července 2025 začne platit?
Jsme přesvědčeni o tom, že tak jak to Evropská komise navrhla, je to naprosto nepřijatelné. Z mnoha důvodů je to nereálné. Od okamžiku co jsme zjistili, co návrh všechno obsahuje, se tím zabýváme a jsme rádi, že je v té věci česká vláda velmi aktivní a vidí to podobně jako my. Důležité je, že vláda je aktivní tak jak je potřeba, tedy že to není o pouhé kritice nebo nadávkách na národní úrovni, ale ví, že boj se povede na úrovni EU. Stejně tak si vláda uvědomuje, že pokud bychom v tom zůstali sami, nemůžeme vyhrát a je nutné vytvořit dostatečně silnou koalici, která bude mít moc k tomu, aby se podoba normy Euro 7 výrazně změnila. Budeme v tom vládu všemožně podporovat, protože se to opravdu změnit musí.
Experti už varovali, že by přijetí normy v této podobě znamenalo konec malých aut, zdražení všech ostatních, přičemž ceny vyletěly nahoru už teď v posledních letech. Viděno selským rozumem, jaký smysl dává zpřísňovat emisní normy, když od roku 2035 mají spalovací motory skončit?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka