"Jedná se o nedorozumění. V době krize nešlo všechny zakázky realizovat nad vlastní náklady," sdělil v České televizi Bazala.
Podle něj hrozilo, že by ČD Cargo v případě nezájmu o zakázky přišlo a ztráta by se tak ještě prohloubila. "Tato obchodní politika byla jediná správná. Kdybychom to neudělali, tak by nyní ČD Cargo čekal krach. Zákazníci a přepravy by unikli na konkurenci či jiné železniční dopravce," řekl dále Bazala pro televizi.
Kdybych přepravy zrušil, tak by byla ztráta vysoká
Vysvětlil, že snížit ceny musel. „Kdyby se tyto přepravy zrušily, tak by se ztráta Carga zvýšila. Naopak, ČD Gargo mělo v porovnání s evropskými dopravci tu ztrátu nejmenší.
Prý se vůbec nebrání tomu, aby orgány činné v trestním řízení případ prověřily. „Nebráním se tomu a budu se aktivně k problému vyjadřovat. Naopak musím dodat, že když jsem se pídil, co všechno nové vedení Carga doposud udělalo, tak musím podotknout, že za šest týdnů nezrušily žádné přepravy a naopak s některými zákazníky také jednají o nižších cenách," zmínil dále Bazala.
Poznamenal, že je třeba počkat na dokončení auditu a pak teprve celou věc vyhodnocovat. „Jsem přesvědčen o tom, že za rok bude finanční situace Carga opět silná," řekla dále Bazala v odpovědi na to, že ČD Cargo je nyní podle ministra dopravy v červených číslech.
Ministr Bárta v souvislosti s trestním oznámením na Bazalu také oznámil, že změny ve vedení ČD Cargo budou pokračovat i poté, co management před nedávnem vyměnil generální ředitel Petr Žaluda.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb