Důvodem je soudní rozhodnutí, které vyhovělo žalobě majitelů motocentra, které leží v těsném sousedství u silnice, jež se mění na dálnici. Změna by znemožnila příjezd k motocentru, které je řádně zkolaudované a z obchvatu k němu vede nyní sjezd.
„Jedná se o 2,5 kilometru dlouhý úsek mezi Táborem a Stoklasnou Lhotou. Teď je jen na ministerstvu a Ředitelství silnic a dálnic, jak se dokáže s problémem vyrovnat. Jedním z řešení je například možnost finančního vypořádání. Příští týden budu o problému jednat jak na ministerstvu, tak na ŘSD,“ řekl pro ParlamentniListy.cz senátor, starosta Chýnova u Tábora a předseda Sdružení pro výstavbu dálnice D3 Pavel Eybert (ODS).
Hejtman Zimola se zlobí
Naštvaný je i jihočeský hejtman Jiří Zimola, který označil postup úředníků za šlendrián. „Jsem přesvědčen, že jde vyloženě o šlendrián úředníků z minulosti. Podnikatelům nic nevyčítám. Postupovali podle zákona, ale úředníci měli vědět, že řadu let platí územní plán, který jasně říká, že právě tady povede dálniční obchvat,“ uvedl první muž kraje a dodal, že okolí Tábora není jediným místem, kde může ke komplikaci ve výstavbě D3 dojít.
Ministerstvo dopravy podle mluvčího Tomáše Neřolda rozsudek Městského soudu v Praze respektuje. Z verdiktu podle něj plyne, že v kauze motocentra pochybil Městský úřad v Táboře při vydávání stavebního povolení a také tamní okresní úřad.
O kauzu se zajímá i premiér v demisi Jiří Rusnok, který se při návštěvě jižních Čech o víkendu u úseku dálnice zastavil, aby se osobně přesvědčil, jak to na místě vypadá.
Dálnice D3, tedy především její nový úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí, má mnoho dalších problémů. Už nyní je „v pohybu“ most přes rybník Koberný, který je u nás nejdelším dálničním mostem vedoucím přes vodní tok, a pak značení nájezdů a sjezdů na dálnici připomíná Kocourkov. ŘSD o tom ví, problém ale řeší jen velmi pomalu. Problémem je i značení směrovek z měst Tábor, Soběslav a Planá nad Lužnicí pro neznalé řidiče, kudy se mají na dálnici dostat. Právě proto, aby dálnice ulevila přetížené dopravě, vznikla. Ovšem nevyužívá ji tolik řidičů, kolik se předpokládalo, že to bude. Právě proto, že řada z nich nájezdy na dálnici vůbec nemůže najít. Výjimkou nejsou ani případy, kdy se řidiči dostali do protisměru na D3. Důvodem je špatné značení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kraus