Marek Šnajdr, kandidát na poslanecké křeslo ve Středočeském kraji za ODS, založil stránky s názvem Nechcemeparoubkaprezidentem.cz. Návštěvník Šnajdrových stránek si zde jednak může stáhnout banner, kde je vedle fotografie Jiřího Paroubka na temně oranžovém pozadí uveden text „Jmenuji se Jiří Paroubek a brzy budu váš prezident."
Společně s tím stránky vybízejí své návštěvníky, aby podepsali petiční prohlášení proti kandidatuře Jiřího Paroubka na prezidentský post.
V prohlášení, které dosud podepsalo více jak tři tisíce lidí, je Jiřímu Paroubkovi vytýkána minulost v Národní frontě, ochota spolupracovat s KSČM a politický styl. Text varuje před tím, že levice ovládne sněmovnu i Senát a prosadí současného předsedu sociálních demokratů do prezidentského křesla.
Na Facebooku vyzývají ke zločinu
Stránky mají i svou facebookovou variantu. Na té již žádnou petici nenaleznete, ale probíhá zde diskuse mezi téměř třemi a půl tisíci fanoušků. Ti si Jiřího Paroubka jako prezidenta nedovedou představit.
Obrázek z Facebooku
Někteří berou hrozbu, že by se současný předseda ČSSD stal prezidentem, až tak osobně, že přepsali původní banner na „Jmenuji se Jiří Paroubek a brzy budu váš první zastřelený prezident."
Samotný Marek Šnajdr se pro ParlamentniListy.cz odmítl vyjádřit k tomu, co stránkami sleduje a zda mu nevadí, že na jeho facebookových stránkách pomocí úpravy jeho banneru lidé vyzývají k politicky motivované vraždě.
Stránky zatím nedokážou oslabit přesvědčení voličů ČSSD
Odborník na politickou komunikaci a marketing Jan Kubáček si myslí, že stránky Nechcemeparoubkaprezidentem.cz jsou tím povedenějším z antikampaní, jež dosud předvedla ODS. „Snaží se využít tématu, které může zasáhnout širší spektrum voličů. Pokud to bude uděláno dostatečně sugestivně, může to u mnoha lidí zafungovat," vysvětluje pro ParlamentniListy.cz Kubáček.
Stránkami se podle odborníka snaží Marek Šnajdr zároveň i na sebe upozornit: „Chce ukázat, že je součástí širšího společenského hnutí, jedná se o formu sebepropagace, kdy se chce přiblížit voličům."
„Nevýhodou stránek je, že zatím přesvědčují přesvědčené, musí na nich být přinesena i nějaká nová informace, která oslabí přesvědčení voličů ČSSD," vysvětluje slabiny projektu Kubáček.
ODS se nedaří dělat profesionální antikampaně, říká odborník
Podle něj občanští demokraté ponechávají příležitost antikampaní nevyužitou. „ODS se nedaří dělat profesionální antikampaně, snad vyjma konkrétních inzercí v novinách (jako je například rozhovor s podnikatelem zkrachovalým za budoucí vlády ČSSD apod.). U antikampaní chybí jasné rozdělení a jasný cíl. Z antikampaní musí být jasné, že nevolit ČSSD znamená volit ODS, to zatím tak není," upozorňuje Jan Kubáček, že z antikampaní za peníze ODS mohou nakonec profitovat jiné strany než samotní občanští demokraté.
Související:
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: az