Hradec Králové: Plán rekonstrukcí chodníků a silnic je pro letošek jasný

06.03.2015 9:16 | Zprávy

O 400 km chodníků, tedy o přibližně trasu, která dělí Hradec Králové se slovenským Popradem, se starají po celý rok ve městě technické služby. K celoroční péči se přitom hlásí ještě 250 km silnic, které patří městu. Pro letošek mají technické služby jasno, co stihnou. S pořadím však může zamíchat například nečekaná havárie, jejíž oprava by nesnesla odkladu.

Hradec Králové: Plán rekonstrukcí chodníků a silnic je pro letošek jasný
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Z plánovaných oprav mají technické služby v seznamu vybrané úseky například v ulicích Na Okrouhlíku a Kydlinovská, na Masarykově náměstí, Tylově nábřeží a na dalších místech města. V některých úsecích vozovek dojde i k částečnému omezení provozu z důvodu technologie provádění.  Technické služby se už v tuto chvíli věnují opravám chodníku v ulici Bezručova, dále je čekají podobné práce v ulicích Kalendova, Šmeralova, Jungmannova, Foerstrova nebo například Prokopa Holého. „Tyto chodníky budou mít opravený povrch z betonových dlaždic rozměru 20 x 10 x 8 cm, menšího ale zároveň i tlustšího rozměru, než je současná betonová dlažba rozměru 30 x 30 cm, popřípadě litý asfalt. Výhodou menšího formátu je jeho lepší odolnost proti případnému poškození,“ prozrazuje. Tomáš Pospíšil. Seznam plánovaných prací se dotkne i ulic na Moravském a Slezském Předměstí, ve Věkoších, na Novém Hradci Králové a v Malšovicích. Mostní konstrukce se kromě periodických prohlídek rovněž dočkají oprav, konkrétně v ulici Vážní je plánována oprava říms. V těchto dnech se stavební úpravy týkají mostu na Eliščině nábřeží. „Drtivá většina oprav komunikací a chodníků musí být s ohledem na obrovské množství kilometrů včas plánována a koordinována se správci sítí. To je důležité proto, aby se opravená část komunikace nemusela zbytečně opět rozkopávat,“ vysvětluje Romana Lišková, náměstkyně primátora zodpovědná za majetek města a městské organizace.

Technické služby udržují chodníky i silnice po celý rok. V zimě jsou vozovky opravovány studenou balenou živičnou směsí, od jara do podzimu při provozu obaloven naopak teplou živičnou směsí. „Nezpevněné vozovky bez živičného krytu jsou také udržovány v průběhu celého roku úpravami terénních nerovností, dosypáním recyklátu a hutněny. Tato technologie je používaná vždy až do zahájení rekonstrukce jednotlivých ulic. Na chodnících během zimního období probíhají lokálnější opravy dlažby a mozaiky. Spárování mozaikových chodníků je pravidelnou činností,“ vysvětluje podrobněji práci „silničářů“ Tomáš Pospíšil z technických služeb. I letos mají technické služby v plánu kromě oprav živičných vozovek i divokých spár a trhlin, počítají také s obnovou větších úseků chodníků.

„Na pohled jednoduché opravy však mnohdy skrývají i technologicky a časově náročnější postupy. Oprava vozovek spočívá například v odfrézování živičných vrstev. Následně jsou položeny nové živičné vrstvy včetně spojovacího postřiku, v případě poruch podloží dochází i k pokládce geomříží pro zabránění přenášení trhlin do obrusné vrstvy vozovky. Zároveň jsou při pokládce nových povrchů měněny i uzávěry správců sítí, které jsou následně osazovány do nivelety vozovky. I při opravách chodníků dochází ke zlepšení parametrů,“ líčí Tomáš Pospíšil a dodává, že dochází i k výměnám obrubníků a v místech vjezdů k pokládce nájezdových obrub.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: hradeckralove.org

Jan Lipavský byl položen dotaz

Peníze a kariéra jsou pro vás evidentně na prvním místě

Jestli máte takový problém s tím být Pirát, proč jste stranu neopustil dřív, než se jí přestalo dařit? Možná teď zůstanete dál ministr, možná si pak vysloužíte nějaký dobrý flek, ale to je vám jedno, jak jste se zachoval jako člověk? Bartoš vás kdysi bránil a zastával se vás a co jste udělal vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Děčín: Město začíná testovat měření rychlosti v Bynově

11:33 Děčín: Město začíná testovat měření rychlosti v Bynově

Zvýšit bezpečnost dopravy i chodců: to je hlavní cíl úsekového měření rychlosti v Bynově na silnici …