Z plánovaných oprav mají technické služby v seznamu vybrané úseky například v ulicích Na Okrouhlíku a Kydlinovská, na Masarykově náměstí, Tylově nábřeží a na dalších místech města. V některých úsecích vozovek dojde i k částečnému omezení provozu z důvodu technologie provádění. Technické služby se už v tuto chvíli věnují opravám chodníku v ulici Bezručova, dále je čekají podobné práce v ulicích Kalendova, Šmeralova, Jungmannova, Foerstrova nebo například Prokopa Holého. „Tyto chodníky budou mít opravený povrch z betonových dlaždic rozměru 20 x 10 x 8 cm, menšího ale zároveň i tlustšího rozměru, než je současná betonová dlažba rozměru 30 x 30 cm, popřípadě litý asfalt. Výhodou menšího formátu je jeho lepší odolnost proti případnému poškození,“ prozrazuje. Tomáš Pospíšil. Seznam plánovaných prací se dotkne i ulic na Moravském a Slezském Předměstí, ve Věkoších, na Novém Hradci Králové a v Malšovicích. Mostní konstrukce se kromě periodických prohlídek rovněž dočkají oprav, konkrétně v ulici Vážní je plánována oprava říms. V těchto dnech se stavební úpravy týkají mostu na Eliščině nábřeží. „Drtivá většina oprav komunikací a chodníků musí být s ohledem na obrovské množství kilometrů včas plánována a koordinována se správci sítí. To je důležité proto, aby se opravená část komunikace nemusela zbytečně opět rozkopávat,“ vysvětluje Romana Lišková, náměstkyně primátora zodpovědná za majetek města a městské organizace.
Technické služby udržují chodníky i silnice po celý rok. V zimě jsou vozovky opravovány studenou balenou živičnou směsí, od jara do podzimu při provozu obaloven naopak teplou živičnou směsí. „Nezpevněné vozovky bez živičného krytu jsou také udržovány v průběhu celého roku úpravami terénních nerovností, dosypáním recyklátu a hutněny. Tato technologie je používaná vždy až do zahájení rekonstrukce jednotlivých ulic. Na chodnících během zimního období probíhají lokálnější opravy dlažby a mozaiky. Spárování mozaikových chodníků je pravidelnou činností,“ vysvětluje podrobněji práci „silničářů“ Tomáš Pospíšil z technických služeb. I letos mají technické služby v plánu kromě oprav živičných vozovek i divokých spár a trhlin, počítají také s obnovou větších úseků chodníků.
„Na pohled jednoduché opravy však mnohdy skrývají i technologicky a časově náročnější postupy. Oprava vozovek spočívá například v odfrézování živičných vrstev. Následně jsou položeny nové živičné vrstvy včetně spojovacího postřiku, v případě poruch podloží dochází i k pokládce geomříží pro zabránění přenášení trhlin do obrusné vrstvy vozovky. Zároveň jsou při pokládce nových povrchů měněny i uzávěry správců sítí, které jsou následně osazovány do nivelety vozovky. I při opravách chodníků dochází ke zlepšení parametrů,“ líčí Tomáš Pospíšil a dodává, že dochází i k výměnám obrubníků a v místech vjezdů k pokládce nájezdových obrub.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: hradeckralove.org