O značku autobusů tady ale nejde. Podstatné je to, že se nám po neskutečných peripetiích podařilo dojít k cíli, a to zajistit, aby na Jablonecku fungovala i po 31. 1. 2021 MHD s danými standardy a lidé se mohli spolehnout na to, že se budou mít jak dostat do práce, na nákup, k lékaři nebo děti do školy.
Byl to boj, jehož popis by možná vystačil na knihu s detektivní zápletkou. Zřejmě to byla ukázka toho, jak to v dopravním byznysu v ČR může chodit. Hejtman Martin Půta v této souvislosti občas mluví o dopravní mafii...
Jsem rád, že toho Jablonec díky dnešnímu hlasování většiny zastupitelů není součástí!
Malá vsuvka: Většina opozičních zastupitelů ale nepřekvapila, jejich programovým cílem je všechno zbořit a popřít i to, že se Země točí. Některé jejich dnešní výstupy byly neuvěřitelné – obzvlášť v souvislosti s představitelem společnosti Umbrella, který šel s vlastní kůží na trh a v podstatě nám všem v Jablonci vytrhnul trn z paty. Někdy to vypadalo, že ani nečetli podklady. To, jak hlasovali, je jejich svaté právo, zároveň ale i ukázka toho, jak to s Jabloncem opravdu myslí. Politika na prvním místě!
V každém případě jsem ale moc rád, že to dneska vyšlo, přestože jsme ještě DNES dostali jednu nabídku s „aktualizovanou“ nižší cenou od jiné společnosti. Dali jsme ale přednost korektnímu a vstřícnému jednání a kvalitě - nejnižší cenové nabídce odevzdané v řádném termínu, které, pevně věřím, v budoucnosti ocení hlavně ti, kteří využívají služeb MHD na Jablonecku.
Jedna kapitola je snad za námi. Mnoho dalších nás ale čeká. Musíme vyřešit, jak to bude s veřejnou autobusovou dopravou na Jablonecku dál, abychom každé dva roky nemuseli řešit to samé a nemuseli se rosit u představy, že dodavatele služeb nestihneme zajistit. Nabízí se řešení skrze vlastního dopravce, o kterém se mluví už roky. Nejsem proti, ale všechno má svá ale. Bude to dlouhá diskuze. Co si myslíte VY?
Stanislav Říha
předseda oblastní organizace hnutí ANO Jablonec nad Nisou
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV