A co vláda lidem prostřednictvím kampaně vysvětluje? Tak například Mladá fronta Dnes se úkolu zhostila tak, že napřed píše, kterak se Evropa přizpůsobuje ekonomickému vývoji, či že rodiče mohou měnit výši a délku čerpání rodičovského příspěvku podle aktuální potřeby.
„Česká republika není izolovaným ostrůvkem v rozbouřeném moři. Jestliže nechceme zabřednout do velkých ekonomických problémů, které tvrdě dopadají například na Řeky, Portugalce, Iry, Španěly, nebo Italy, musíme se přizpůsobit i my. To je především motivováno snahou zkrotit nebezpečné zadlužování a postupně snižovat schodky veřejných rozpočtů,“ stojí například v článečku Evropa se přizpůsobuje ekonomickému vývoji.
Jak se mění sociální systém – modelové situace je pak v příloze MfD rozepsáno na stránce 4 a 5. Témata Změny v podpoře zaměstnanosti a stránka věnovaná pracovnímu trhu, který má být nyní údajně volnější, jsou pak rozebírány na dalších stranách. Přísnější pravidla pro nemocenskou a Všechny dávky na jednom místě jsou názvy rubrik, které přílohu MfD zakončují.
Na úřadech přichází překvapení – všechno je totiž jinak
Aby ale bylo jasno, proč deník MfD přílohu vydává, tak na své první stránce pod titulkem „Vláda vysvětluje změny v rodičovské a dávkách“ k tomu píše: „Přestože sociální reforma velmi konkrétně dopadá na životy všech v Česku, je pro mnoho lidí abstraktním pojmem. Na úřadech pak přijde překvapení – všechno je jinak. Vláda proto dnes spustila informační kampaň. Chce nervózní lidi uklidnit a všechny změny v sociálním systému jim vysvětlit. Úřad vydal příručku Změny 2012, která tento týden vyjde jako příloha několika deníků - dnes vychází v MF Dnes.“
Podle deníku ale sociální brožurou vysvětlovací kampaň vlády nekončí. V únoru by měla totiž vyjít další, která bude zaměřená na zdravotní reformu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Olga Böhmová