Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD

24.09.2024 16:14 | Tisková zpráva

Šest parciálních trolejbusů, které jsou v Jihlavě v provozu od konce roku 2023 má neustále závady. Cestující tak často musí opakovaně jezdit nekomfortní náhradní dopravou v osmnáct let starých autobusech.

Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Místo moderních, tichých a pohodlných trolejbusů musí lidé v Jihlavě cestovat dlouho vysloužilými náhradními naftovými autobusy. Potýkat se musejí i s vynecháním nebo dlouhým zpožděním některých spojů. To je realita provozu nejnovějších trolejbusů v jihlavské MHD, které místo aby jezdily, čekají s poruchami na opravy. A cestující se proto oprávněně zlobí.

„Omlouváme se cestujícím za náhradní autobusovou dopravu, ale chyba není na naší straně. Dodavatelská společnost Tram for envi má vážné komplikace se subdodavatelským řetězcem a nezvládá záruční opravy, kterých je navíc nezvykle mnoho,“ zlobí se ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner.

Anketa

Kdo je budoucností ODS?

hlasovalo: 5029 lidí

Podle jeho slov se počítalo s mnohem vyšším nájezdem kilometrů. Nejnovější vozy přitom najezdí jen asi 60 procent výkonů starších parciálů. Opakovaně se na nich projevují závady s bateriemi, s trakčními motory, se sběrači a s elektrickou výzbrojí vozu.

„Je již více než zřejmé, že jde o špatně poskládané prototypové řešení trolejbusu od různých subdodavatelů, kteří nestíhají dodávat nové nebo opravovat porouchané díly. Jsme s trolejbusy a s jejich dodavatelem velmi nespokojeni. Náklady za náhradní autobusovou dopravu a vícenáklady spojené s odstávkami nejnovějších bateriových trolejbusů už dosahují mnoha set tisíc korun,“ uvedl Radim Rovner.

„Dodavatel nebyl ani za 3,5 roku od podpisu smlouvy schopen zajistit spolehlivost svých vozů a dostát všem závazkům. „Smlouvu jsme podepisovali v dubnu 2021, trolejbusy nám dodali až na poslední chvíli na konci roku 2023 a celý rok 2024 se potýkáme s problémy a poruchami. Tak si nepředstavujeme dobrou spolupráci,“ uzavřel Radim Rovner.

Po celou dobu zpoždění dodávky trolejbusů navíc dodavatel předkládal opožděně změny harmonogramu, který nakonec opakovaně nedokázal dodržet. Tímto svým jednáním v podstatě Dopravnímu podniku města Jihlavy znemožnil obstarat si jiného náhradního dodavatele.

„Firma Tram for envi zásadně podcenila proces vývoje, výroby, zkušebního provozu i schválení typu a spolehlivou dodávku trolejbusů do Jihlavy a výrazně také ohrozila financování celé zakázky z IROP,“ uzavřel Radim Rovner.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jan Skalický byl položen dotaz

To myslíte vážně, že tu žádné povodně nejsou?

A co to tedy podle vás je? Nestydíte se? Vždyť v důsledku povodní vyhaslo několik životů, spousta lidí přišlo o střechy na hlavou a o svůj majetek. To jste tak asociální nebo jste úplně mimo? A fakt myslíte, že má kdokoliv z této tragédie radost? Možná tak vy, jelikož jste ji evidentně zneužil ke sv...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD

16:14 Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD

Šest parciálních trolejbusů, které jsou v Jihlavě v provozu od konce roku 2023 má neustále závady. C…