Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD

24.09.2024 16:14 | Tisková zpráva

Šest parciálních trolejbusů, které jsou v Jihlavě v provozu od konce roku 2023 má neustále závady. Cestující tak často musí opakovaně jezdit nekomfortní náhradní dopravou v osmnáct let starých autobusech.

Jihlava: Nejnovější parciální trolejbusy výrazně omezují elektrický provoz MHD
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Místo moderních, tichých a pohodlných trolejbusů musí lidé v Jihlavě cestovat dlouho vysloužilými náhradními naftovými autobusy. Potýkat se musejí i s vynecháním nebo dlouhým zpožděním některých spojů. To je realita provozu nejnovějších trolejbusů v jihlavské MHD, které místo aby jezdily, čekají s poruchami na opravy. A cestující se proto oprávněně zlobí.

„Omlouváme se cestujícím za náhradní autobusovou dopravu, ale chyba není na naší straně. Dodavatelská společnost Tram for envi má vážné komplikace se subdodavatelským řetězcem a nezvládá záruční opravy, kterých je navíc nezvykle mnoho,“ zlobí se ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner.

Podle jeho slov se počítalo s mnohem vyšším nájezdem kilometrů. Nejnovější vozy přitom najezdí jen asi 60 procent výkonů starších parciálů. Opakovaně se na nich projevují závady s bateriemi, s trakčními motory, se sběrači a s elektrickou výzbrojí vozu.

„Je již více než zřejmé, že jde o špatně poskládané prototypové řešení trolejbusu od různých subdodavatelů, kteří nestíhají dodávat nové nebo opravovat porouchané díly. Jsme s trolejbusy a s jejich dodavatelem velmi nespokojeni. Náklady za náhradní autobusovou dopravu a vícenáklady spojené s odstávkami nejnovějších bateriových trolejbusů už dosahují mnoha set tisíc korun,“ uvedl Radim Rovner.

„Dodavatel nebyl ani za 3,5 roku od podpisu smlouvy schopen zajistit spolehlivost svých vozů a dostát všem závazkům. „Smlouvu jsme podepisovali v dubnu 2021, trolejbusy nám dodali až na poslední chvíli na konci roku 2023 a celý rok 2024 se potýkáme s problémy a poruchami. Tak si nepředstavujeme dobrou spolupráci,“ uzavřel Radim Rovner.

Po celou dobu zpoždění dodávky trolejbusů navíc dodavatel předkládal opožděně změny harmonogramu, který nakonec opakovaně nedokázal dodržet. Tímto svým jednáním v podstatě Dopravnímu podniku města Jihlavy znemožnil obstarat si jiného náhradního dodavatele.

„Firma Tram for envi zásadně podcenila proces vývoje, výroby, zkušebního provozu i schválení typu a spolehlivou dodávku trolejbusů do Jihlavy a výrazně také ohrozila financování celé zakázky z IROP,“ uzavřel Radim Rovner.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jablonec nad Nisou: V plánu přibyly další metry vozovek i chodníků

7:04 Jablonec nad Nisou: V plánu přibyly další metry vozovek i chodníků

Zimní údržba (ZÚ) se v Jablonci nad Nisou provádí vždy od 1. listopadu do 31. března následujícího r…