Záštitu starostka města udělí akcím nadregionálního významu nebo důležitým a obzvlášť prospěšným kulturním, společenským, sportovním či vzdělávacím akcím. Termín odeslání písemné žádosti o záštitu na sekretariát starostky je stanoven na dobu minimálně tři měsíce před dnem konání akce. Zásady dále stanovují, že v případě udělení záštity bude nutné tuto skutečnost uvádět na všech materiálech souvisejících s akcí a prezentovat záštitu v médiích a na samotné akci. Logo města by se pak mělo objevit na propagačních materiálech k události, a to na odpovídajícím místě a v patřičné velikosti.
Pořadatelům akcí, kteří budou žádat o záštitu města, se doporučuje v žádosti uvést maximum informací o dané akci, popsat představu pořadatelů o tom, jak by měla záštita vypadat a kde všude budou udělenou záštitu starostky prezentovat. Po skončení akce je pak organizátor povinen na sekretariát starostky doložit, že záštitu skutečně viditelně a důstojně prezentoval.
„Udělení záštity starostky je výjimečná pocta, kterou by neměla získat každá akce pořádaná ve městě, ale pouze ty nejvýznamnější. V minulosti na radnici neexistovala žádná pravidla pro udělování záštit starostky. V současnosti schválené zásady nyní proces rozhodování objektivizují a zprůhledňují,“ uvedla starostka České Lípy Romana Žatecká.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mucl.cz